آنچه باید در انتخاب تالار و رستوران مراسم ختم و سالگرد بدانیم.

آنچه باید در انتخاب تالار و رستوران مراسم ختم و سالگرد بدانیم.

 

برای انتخاب تالار ختم یا رستوران، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشید. در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب تالار یا رستوران محل برگزاری مراسم ختم یا سالگرد  را ذکر می کنیم.

 

موقعیت و دسترسی شهری

 

تالار محل برگزاری ختم و یا سالگرد  شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب تالار  همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری  تالار شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار محل برگزاری مراسم ختم  را در نزدیکی بهشت زهرا(س) انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه تالار  دور از هم باشد ، دیر در مراسم  خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که صاحب عزا دیر به مجلس  خود برسد.

 

ظرفیت سالن پذیرایی ختم

 

وسعت تالار یا رستوران محل برگزاری مراسم ختم شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری مراسم ختم  شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و مراسم ختم شما   خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا رستوران سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

سقف سالن پذیرایی

 

سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد. سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری مراسم ختم  ، به آن دقت کنید.

 

پارکینگ اتومبیل ها

 

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا رستورانی  که مراسم ختم متوفی  خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به مراسم  شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها

 

در هنگام انتخاب تالار یا رستوران مراسم ختم ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مراسم  شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز مراسم  شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.


سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات


سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. خصوصا اگرمراسم ختم یا سالگرد  شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل مراسم هم خیلی مهم است.


هزینه های تالار


برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های یک تالار مراسم ختم به طور معمول شامل:
هزینه ورودی " که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است
" هزینه غذا و پذیرایی " که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و ... دارد
هزینه خدمات " که معمولا درصدی از مجموع هزینه هاست که به کل هزینه ها اضافه می شود
" هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض " که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست
" هزینه تزئینات " مثل : شمع  آرایی ، گل آرایی و ... که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند.

 

بهشتیار همراه شما در تمام مراحل.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
حلما گفت:
خسته نباشید
مطالبتون خیلی کامل
چه خوبه انقدر مطالب خوب میزارید
خیلی کاربردی بود برای من
هم اگاهیم بیشتر شد
هم خوب تونستم تصمیم گیری کنم
جلالی گفت:
سلام
روز بخیر
برای مراسم مادربزرگم توضیحات مربوط به انتخاب تالار را درسایت شما مطالعه کردم
و خیلی در انتخابم کمکم کرد
بی نهایت ممنونم از مطالب خوبتون
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش