آنچه باید درباره حلوا و خرمای مجلس ترحیم دانست

 

رسوم درباره حلوا و خرما مجلس ترحیم 

 

یکی از آداب و رسوم ما ایراینیها برای پذیرایی مجالس ختم تهیه حلوا وخرما میباشد اینکه چرا حلوا و خرما در مجلس ترحیم استفاده میشود را ذکر مینماییم.

اول در مورد خرما باید گفت که خرما میوه‌ای از جنوب است. زادگاه آن را سرزمین‌های گرم میان دجله و فرات می‌دانند و یکی از خوراکی‌های اصلی در مراسم‌های آیینی آن حوالی به حساب می‌آید. خرما میوه درخت نخل است. درختی همیشه سبز که مظهری برای رستاخیز است و میوه آن را نیروبخش می‌دانند. بنابر این باورها، خرما به روان درگذشته نیرو میبخشد تا مسیر طولانی وادی مردگان را بپیماید.

حلوا نیز همان‌طور که می‌دانید از آرد گندم درست می‌شود. گندم نیز از دیرباز با آیینهای سوگواری و غلبهی روح بر پَلشتی مرگ در ارتباط بوده است. در آیینهای سوگواری بین‌النهرینی و زرتشتی، نان جز چیزهایی است که به مردگان تقدیم میشد. نانی که از گندم پخته می‌شود. از طرفی گمان میرود وجود روغن در پخت حلوا، ضمن آن‌که دو جهان گیاهی و حیوانی را به هم پیوند داده، نشان‌دهندهی وحدت و اتحاد کیهانی نیز هست.

و اما پزشکان نیز در این زمینه به نکته خوبی اشاره می‌کنند. این نکته که صاحبان عزا معمولا علاقه‌ای به خوردن غذا ندارند و اشتهای خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر امکان این‌که در میزان قند خون آن‌ها نوسان به وجود بیاید زیاد است و به اصطلاح ممکن است دچار افت قند خون شوند. احتمالا هم می‌دانید با پایین آمدن قند خون، فرد دچار اضطراب، استرس و بی‌طاقتی می‌شود. دقیقا مواردی که برای این افراد در این موقعیت بسیار مضر محسوب می‌شود.

 

 > درباره پک پذیرایی بدانید.


بهشت یار بزرگ ترین و مجرب ترین سایت تخصصی ارائه دهندگان خدمات ترحیم

در هر مرحله بهشت یار بهترین مشاور و برگزار کننده مجالس شماست !

021-91018839

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
علی مرادی گفت:
سلام وقت بخیر
من همیشه برام سوال بود که چرا فقط حلوا و خرما استفاده میشه در پذیرایی در مراسم ختم
توضیحات سایت شمارو خوندم خیلی خوب توضیح داده بودید
من خیلی لذت بردم از مطالب سایتتون
موفق باشید
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش