کدام سنگ قبر را انتخاب کنیم؟

سنگ قبر، سنگ مزار

همه‌ی ما با فوت عزیزانمان به دنبال ماندگار کردن اثری از متوفی هستیم که وقتی دلتنگ می‌شویم بتوانیم ساعت‌ها در کنار مزار فرد فوت شده وقتمان را بگذارنیم. این ماندگار کردن را می‌توان با گذاشتن سنگ قبر بر روی مزار انجام داد. اگر دقت کرده باشید، امروزه سنگ قبر با کیفیت‌های گوناگون و در طرح‌های مختلف دیده می‌شوند. این در حالی است که خیلی از افراد به دنبال خرید سنگ قبر ساده هستند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند سنگ قبر لاکچری بخرند. در این مقاله می‌خواهیم کمی مفصل‌تر راجع به این مسئله صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

دوام و استحکام مهمترین پارامتر برای انتخاب سنگ قبر

مهمترین پارامترهای خرید سنگ قبر

قطعا این را می‌دانید که سنگ قبر خریداری شده باید بتواند سال‌های زیاد در مقابل باد، باران و آفتاب، دوام زیادی داشته باشد تا نخواهید بعد از چند سال آن را تعویض کنید. دوام و استحکام سنگ قبر خریداری شده می‌تواند کمک کند که سنگ موردنظر سال‌ها قابلیت استفاده داشته باشد، پس این موضوعی است که حتما باید در زمان خرید سنگ قبر به آن دقت کافی داشته باشید.

به عنوان مثال، سنگ قبر مرمر جلاپذری بالایی دارند، اما از طرفی برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

البته برای خرید این نوع سنگ، باید نوع سنگ، ابعاد و ضخامت را هم در نظر گرفت؛ چرا که همه‌ی این عوامل در نهایت می‌توانند در قیمت سنگ قبر تاثیرگذار باشند.

 

عکس روی کدام سنگ بهتر است؟

این سوالی است که توسط خیلی از افراد پرسیده می‌‎شود. قبل از اینکه به نکات مهم در زمان خرید سنگ قبر بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم. سنگ‌ها از هر نوعی که باشند، شما می‌توانید روی آن‌ها عکس بگذارید، اما سنگ‌های براق جلوه عکس را بهتر و زیباتر نشان می‌دهد.

 

نکات مهم در زمان خرید سنگ مزار

نکات مهم خرید سنگ قبر

در ادامه در مورد نکاتی صحبت می‌کنیم که شاید در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشند، اما در اصل می‌توانند در انتخاب بهترین سنگ قبر برای شما کمک کننده باشند.

 

رنگ سنگ قبر؛ مشکی یا سفید!

سنگ قبرهای موجود در بازار را می‌توان در رنگ‌های مختلفی دید! از مشکی گرفته، تا طوسی، سفید و... این در حالی است که دو رنگ مشکی و سنگ قبر سفید و از نوع سنگ‌های گرانیت و مرمریت طرفداران بیشتری دارند. سنگ قبر سیمین اصفهان، سنگ قبرنانو، سنگ قبر نطنز و... از انواع سنگ مزار هستند.

 طبیعی یا مصنوعی

سنگ‌های موجود در بازار در دو نوع سنگ طبیعی و مصنوعی هستند؛ اما این‌که ما کدام را خریداری کنیم، به بودجه و سلیقه ما بستگی دارد. سنگ‌های مصنوعی معمولا طراحی روی آن‌ها انجام شده، شکیل‌تر و بهتر هستند، این در حالی است که سنگ‌های طبیعی، بالطبع کیفیت بهتری هم دارند.

دارای بالاسری یا بدون بالاسری

معمولا بعضی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند سنگ قبری خریداری کنند که بالاسری داشته باشد تا بتوانند آیات قرآن را روی آن درج کنند. این کاملا سلیقه‌ای است و به بودجه و هزینه شما بستگی دارد.

رنگ نوشته های سنگ قبر

این پارامتر در زمان خرید سنگ مزار می‌توان سلیقه‌ای در نظر گرفت. بعضی‌ها مایل هستند نوعی سنگ قبر خریداری کنند که دارای نوشته‌های سفید و یا طلایی باشد. حتی در برخی از موارد از رنگ نقره‌ای هم می‌توان استفاده کرد.

ضخامت سنگ قبر و قیمت سنگ قبر

معمولا ضخامتی که برای سنگ قبر در نظر گرفته می‌شود، 3 سانت است؛ اما با این حال، می‌توان این سنگ را در ضخامت‌های بیشتر هم سفارش داد.یک نکته مهم این است که ضخامت سنگ قبر تاثیری در میزان دوام و استحکام آن ندارد ولی در قیمت سنگ قبر تاثیر گذار است.

سنگ قبر با گلدان یا بی گلدان

خیلی از افراد می‌پسندند که در بالای سنگ مزار گلدان قرار دهند که می‌توان گفت این کار خوبی است  و حتی ائمه هم این کار را تاکید کرده‌اند. این در حالی است که برخی دیگر ترجیح می‌دهند سنگ قبر ساده خریداری کنند.

 

سنگ‌های مورد استفاده برای سنگ قبر

بد نیست که در ادامه نگاهی به انواع سنگ‌های مورد استفاده برای سنگ قبر داشته باشیم. در میان تمامی سنگ‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای سنگ قبر استفاده کرد، برخی از آن‌ها برترین هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • سنگ مرمر: سنگ قبر مرمر یکی از سنگ قبرهای متداول است که توسط خیلی از افراد برای فرد متوفی سفارش داده می‌شود. این سنگ قبرها کیفیت خوبی داشته و علاوه بر این، از ظاهر خوبی هم برخوردار هستند.
  • سنگ گرانیت: زیبایی و دوام بالای این نوع سنگ، باعث شده است که بتوان از آن برای انتخاب سنگ قبر استفاده کرد.
  • سنگ شبق: این نوع سنگ در دسته سنگ قبرهای گرانیت جای دارد و کاربرد بیشتری در ساخت سنگ برای مزار دارد.

این نکته را هم اضافه کنیم که به غیر از موارد گفته شده، سنگ‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که جنس‌های مختلفی دارند و شما با توجه به سلیقه و یا حتی بودجه موردنظر می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

 

قیمت سنگ مزار

ممکن است خیلی از افراد به دنبال مطلع شدن از قیمت سنگ مزار باشند. قیمت سنگی که برای مزار انتخاب می‌شود، با توجه به پارامترهای مختلف تعیین خواهد شد. از عواملی که در قیمت نهایی سنگ مزار تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت سنگ مزار
  • طرح سنگ مورد نظر
  • ابعاد سنگ قبر
  • پرداخت‌های انجام شده بر روی سنگ
  • نوع سنگ (سنگ تخت یا تابلو سنگ)
  • و

 

خرید سنگ مزار

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، برای خرید سنگ مزار لازم است فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرد. برای اینکه سنگ موردنظرخریداری شده دوام بالایی داشته باشد، بهتر است خرید آن را از یک مرکز مطمئن و قابل‌اعتماد در این زمینه انجام دهید.

در برخی از موارد ممکن است سنگ‌های ایراددار به شما بفروشند؛ بنابراین مهم است که حتما به این قضیه توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال در برخی از مواقع، سنگ مزار موردنظر دارای ترک است و به مروز زمان با وجود آفتاب و باران و... دچار پوسیدگی می‌شود و شما ناچار به تعمیر آن هستید. بنابراین بهتر است از همان ابتدا، یک سنگ قبر باکیفیت بخرید و برای انتخاب بهترین نوع سنگ مزار وقت بگذارید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای اطمینان از کیفیت سنگ مزار خریداری شده، سنگ قبر را از سایت بهشت یار سفارش دهید. این شرکت فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرد و در زمینه خاکسپاری و مراسم ترحیم فعالیت دارد. با خرید از این سایت به راحتی می‌توانید از بین تنوع‌های مختلف سنگ مزار، با توجه به سلیقه و مبلغی که مد نظر دارید، بهترین و باکیفیت‌ترین نوع سنگ مزار را خرید کنید. حتی می‌توانید در این سایت سنگ قبر ارزان هم سفارش دهید؛ سنگ قبری که در عین داشتن قیمت مناسب، کیفیت نسبتا خوبی هم دارد.

 

> قوانین بهشت زهرا برای نصب سنگ قبر

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش