ابعاد سنگ قبر در بهشت زهرا

 

ابعاد سنگ قبر در بهشت زهرا چقدر است؟


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با توجه به تغییرات پی‌در‌پی در قوانین ابعاد سنگ مزار بهشت زهرا دچار سردرگمی شده باشید، پس با صرف چند دقیقه و مطالعه این مطلب ابعاد سنگ قبر قطعه مد نظر را پیدا کنید.
ابعاد سنگ قبر در اکثر قطعات بهشت زهرا (س) تهران 180 در 60 سانتیمتر است، در این مقاله در مورد قطعاتی که ابعاد آن متفاوت است صحبت خواهیم کرد. 
در حال حاضر جدیدترین قطعه عمومی به جهت خاکسپاری قطعه 327 است که هنوز دستورالعملی در مورد ابعاد سنگ مزار این قطعه اعلام نشده و به محض صدور مجوز نصب سنگ و اعلام ابعاد از سوی سازمان بهشت زهرا در همین مقاله به آن خواهیم پرداخت. 

 

سنگ قبر مناسب قطعه 303 بهشت زهرا


 ابعاد سنگ قبر قطعه 303 بهشت زهرا


ابعاد سنگ قبر در قطعه 303 بهشت زهرا باید مجموع سنگ قبر اصلی بعلاوه یکدست قرنیز پنج سانتیمتری 120 در 50 سانتیمتر باشد. ابعاد سنگ قبر‌های این قطعه به جهت سهولت در رفت و آمد خانواده‌های معزی کوچکتر است و پیشبینی می‌شود که تمام قطعات جدید که از سال 1400 به بعد مورد بهره‌برداری برسند در همین ابعاد باشند.

 

جهت دریافت مشاوره و تنوع سنگ مزار برای قطعه 303 در واتساپ پیام دهید

خرید سنگ قبر 120 در 50 در واتساپ

 


ابعاد سنگ قبر قطعه 302 بهشت زهرا


ابعاد سنگ قبر در قطعه 302 بهشت زهرا باید مجموع سنگ قبر اصلی با یکدست قرنیز 100 در 50 سانتیمتر باشد. این قطعه قبل از سال 1395 به بهره‌برداری رسید و در آن زمان هم مشخص نبود که دلیل اتخاذ این تصمیم چه است، در حال حاضر برخی از نقاط این قطعه اجازه نصب سنگ قبر در ابعاد 180 در 60 را هم می‌دهند.

 

سنگ قبر را کی باید گذاشت؟ (بهترین زمان نصب سنگ قبر)


ابعاد سنگ قبر قطعه 242 بهشت زهرا


قطعه 242 در ناحیه قدیمی و سرسبز بهشت زهرا است و نسبتا قدمت بیشتری از قطعات 300 به بالا دارد، ابعاد سنگ قبر در این قطعه 160 در 60 سانتیمتر است و همچنین در برخی نقات این قطعه شما می‌توانید سنگ مزار را با ارتفاع و بالاسری نصب کنید.


ابعاد سنگ قبر قطعه 237 بهشت زهرا


ابعاد سنگ قبر این قطعه هم همانند قطعه 242 اوایل 160 در 50 بود ولی در حال حاضر در برخی از نقاط این قطعه می‌شود ابعاد را تا 180 در 60 رساند، برای بررسی دقیق ابعاد مزار می‌توانید از کارشناسان بهشت یار به جهت اندازه‌گیری دقیق استفاده نمایید.

 

خرید انواع سنگ قبر و مهم‌ترین نکات درباره آنها


ابعاد سنگ قبر قطعه 210 بهشت زهرا


در گذشته زمانی که این قطعه به بهره برداری رسید ابعاد نصب سنگ قبر 100 در 50 سانتیمتر بود ولی در حال حاضر تا ابعاد 160 در 50 هم می‌توان در این قطعه سنگ قبر نصب کرد.

 

خرید سنگ مزار ازنا درجه یک برای بهشت زهرا تهران


توجه داشته باشید که ابعاد نصب سنگ مزار در سایر قطعات بهشت زهرا 180 در 60 سانتیمتر است و برخی از نقاط به دلایلی ممکن است 10 تا 15 سانت فضای کمتری داشته باشند.
ابعاد سنگ قبر در امام زاده‌های تهران با یکدیگر متفاوت است ولی به طور کلی ابعاد سنگ مزار در امام زاده‌ها به صورت زیر می‌باشد:
طول سنگ قبر: از 160 تا 180 سانتیمتر
عرض سنگ قبر: از 40 تا 60 سانتیمتر
حتما در زمان خرید قبر در امام زاده، درباره قوانین و ابعاد نصب سنگ مزار در آنجا پرس و جو و نمونه‌های نصب شده جدید را مشاهده کنید.


 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
مازیار گفت:
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادین
مهدی محمدزاده گفت:
ابعاد سنگهای قبر شهدا در قطعه ۴۴ بهشت زهرا چقدر است
سنگ اصلی و کناره
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش