راهنمای خرید سنگ قبر در بهشت زهرا و خرید سنگ مزار برای شهرستان

راهنمایی‌های بسیار آسان و مفید در زمینه خرید سنگ قبر

اگر شما هم مانند میلیون‌ها فردی هستید که در زمینه خرید سنگ قبر نگرانی دارید، با خواندن این مقاله می‌توانید تا حد زیادی این نگرانی را برطرف کنید. برای بسیاری از افراد خرید سنگ قبر برای اعضای خانواده‌شان یک ضرورت ناراحت کننده است که در عین حال می‌تواند گیج کننده نیز باشد. تعداد زیادی از افرادی که نسبت به خرید سنگ قبر اقدام می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. اما رعایت برخی از نکات می‌تواند به ساده‌سازی این روند کمک کند.

در زمینه انتخاب مناسب سنگ قبر نکات مهمی وجود دارد که اگر به درستی رعایت شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی افراد را در این زمینه برطرف کند، از جمله نوع و قیمت سنگ قبر. این مسئله را مدنظر داشته باشید که نوع سنگ انتخابی شما می‌تواند بر روی قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم بگذارد. در ادامه این نکات مهم را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

اندازه سنگ قبر خود را انتخاب کنید

اندازه: برای شروع، مهم است که در زمینه میزان حداکثر اندازه سنگ قبر فردی که به تازگی از دنیا رفته است، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید. اندازه سنگ قبر یک حد معینی دارد و بزرگتر از آن به طور معمول غیرمجاز و ممنوع است. در واقع  همه گورستان‌ها در این زمینه قوانین و الزاماتی دارند که نشان می‌دهد فرد تا چه حد در زمینه اندازه سنگ قبر مدنظر خود آزادی عمل دارد.

قبل از اینکه این مسئله را با قبرستان محل دفن فرد فوت شده چک کنید، بهتر است در خرید سنگ عجله نکنید. برای مثال، بسیاری از گورستان‌ها قوانینی دارند که می‌گویند یک سنگ قبر نمی‌تواند بیش از دو متر باشد، بنابراین اگر شما سنگی بخرید که طول آن بیش از دو متر باشد، به خود ضرر مالی وارد کرده‌اید. در این زمینه می‌توانید از قبرستان مورد نظر خود راهنمایی‌های لازم را بگیرید و درباره حداکثر ارتفاع و طول و عرض مجاز سنگ قبر اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

رنگ سنگ قبر خود را انتخاب کنید

رنگ‌ها: سنگ‌های گرانیتی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. البته معمولا رنگ سفید یا مشکی به دلیل قوام، درجه بندی کیفیت بالا و زیبایی، به رنگ‌های دیگر ترجیح داده می‌شود.

 

شکل سنگ قبر خود را انتخاب کنید

 

شکل: شما این امکان را دارید که یک شکل و ظاهر استاندارد و معمول برای سنگ قبر مدنظر خود انتخاب کنید. اما به طور معمول سنگ قبر در قبرستان‌های کوچک به صورت مستطیل کوچک است. در عین حال در قبرستان‌های بزرگ که امکان مانور بیشتری در این زمینه وجود دارد، امکان گذاشتن عکس متوفی و نوشتن شعر یا موارد دیگر بر روی سنگ قبر فراهم می‌شود. قاعده کلی که باید به خاطر داشت این است که معمولا هر چه اندازه و زوایای یک سنگ بیشتر باشد، احتمالا قیمت آن بیشتر خواهد بود.

 

متن خود را انتخاب کنید

متن: اکثر مردم انتخاب می‌کنند نام و نام خانوادگی فرد متوفی را در قسمت میانی سنگ قبر بنویسند و تاریخ تولد و مرگ را در زیر آن درج کنند. دلیل این امر این است که درصد عمده‌ای از ایرانیان، علاقه دارند برای فرد فوت شده، یک متن زیبا که بیشتر یک یا دو بیت شعر است، بر روی سنگ قبر بنویسند، که به طور معمول این شعر دارای مفاهیم عرفانی و عبرت‌آموز برای افرادی است که این سنگ قبرها را مشاهده می‌کنند.

 

فونت انتخاب شده برای سنگ قبر

به طور معمول نوشته روی سنگ قبر با خط نستعلیق به صورت زیبا درج می‌شود. این کار در واقع نوعی هنر محسوب می‌شود که بسیاری از افراد به آن اشتغال دارند. البته این مورد هم می‌تواند هزینه بالایی برای شما به همراه داشته باشد.

 

اثر هنری خود را انتخاب کنید

برخی افراد علاقه دارند بر روی سنگ قبر عزیز خود یک نشانه یا اثر هنری درج کنند. مانند یک دسته گل و یا نمادهای مذهبی و نام ائمه اطهار(ع). در این صورت نیز شما باید انتظار پرداخت هزینه بیشتری را برای این مورد داشته باشید. می‌توانید سفارش حکاکی‌های زیبا و یا حتی تصویر فرد متوفی را نیز ارائه دهید. می‌توانید از فردی که این کار را انجام می‌دهد، بخواهید که نوشته‌ها در عمق سنگ بریده و توسط یک متخصص با لیزر حکاکی شوند.

 

برای دریافت ایده‌های بهتر از سنگ قبرهای گورستان‌ها دیدن کنید

هر فردی که در زمینه فروش سنگ قبر فعالیت دارد، هنگام بحث در مورد سنگ قبر با شما در مورد پنج مورد زیر صحبت می‌کند: اندازه، رنگ، شکل، متن و اثر هنری. او به شما کمک کرده و شما را در این فرآیند به خوبی راهنمایی می‌کند. اما بهترین راه برای ایده گرفتن در این زمینه، بازدید از گورستان‌های محلی است. به رنگ‌های اصلی و همچنین اشکال سنتی و منحصر به فرد به کار رفته در این سنگ قبرها به دقت نگاه کنید. از سبک‌هایی که دوست دارید، فونت‌ها، حکاکی‌های جالب و نوشته‌های جذاب عکس بگیرید تا بتوانید آنچه را که دوست دارید به فروشنده نشان دهید. همچنین مهم است که بدانید چه چیزی را دوست ندارید که در سنگ قبر مورد نظر شما به کار رود. به یاد داشته باشید، نشان دادن یک عکس یا ارسال آن به صورت آنلاین به فروشنده بنای یادبود کمک می‌کند تا دیدگاه و نظر شما را بهتر و کامل‌تر درک کند.

 

تحقیقات خود را درباره سنگ قبر به صورت آنلاین انجام دهید

توصیه می‌کنیم موارد زیر را برای پیدا کردن و خرید یک سنگ قبر مناسب انجام دهید:

  • در مورد نحوه خرید سنگ قبر مطالب مهم و به روز را بخوانید، درست مانند آنچه که اکنون انجام می‌دهید. مقالات، وبلاگ‌ها و هر مطلب جالب و مفیدی را که می‌توانید در این زمینه بخوانید تا در این فرآیند احساس راحتی کنید. اطلاعات خوب و رایگان زیادی در فضای مجازی برای شما وجود دارد. به همین دلیل است که ما این راهنما را نوشتیم تا روند کار کمی برای شما آسان‌تر شود.
  • از دوستان و خانواده‌ای که ممکن است قبلا این روند را پشت سر گذاشته باشند و دارای تجربه خوبی در این زمینه باشند، کمک و راهنمایی بگیرید. این احتمال وجود دارد که شما فردی را بشناسید که در این زمینه تجربیات خوبی دارد و او ممکن است افکار و ایده‌های جذابی در مورد این مسئله به شما ارائه دهد.
  • فروشندگان سنگ قبر را در گوگل جستجو کنید تا افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند و از تجربه خوب و بالایی برخوردار هستند، پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید از این افراد نیز کمک و راهنمایی مناسبی دریافت کرده و پاسخ سوالات خود را به بهترین شکل به دست آورید.

 

سنگ قبر حاوی چه مواردی است؟

سنگ قبر در واقع ابزاری برای یادبود عزیزی است که از دست رفته است. سنگ قبر در ایران معمولا حاوی اطلاعات مختلفی درباره فرد متوفی است که این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ فوت، و قطعه و ردیفی است که قبر فرد متوفی در آن قرار گرفته است. در گذشته سنگ قبر کوچک بود، اما امروزه به دلیل لزوم درج این اطلاعات، سنگ قبرها معمولا در ابعاد بزرگ ساخته می‌شوند.

 

اطلاعات نوشته شده بر روی سنگ قبر

سنگ قبرمعمولا دارای اطلاعات زیر است:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • تاریخ فوت
  • نام پدر فرد متوفی
  • نام همسر فرد متوفی( این مسئله برای بانوان فوت شده درج می‌شود)
  • شعر یا مطلبی زیبا و دارای معنا درباره فرد متوفی

 

جنس انواع سنگ قبر اسلامی در ایران

سنگ قبر اسلامی در ایران معمولا از انواع سنگ مرمر و در رنگ‌های مختلف از قبیل رنگ سفید، سبز، خاکستری و قرمز و یا انواع سنگ گرانیک تولید داخل یا وارداتی از کشورهای دیگر ساخته می‌شود. سنگ قبرهای مدرن نیز با استفاده از یک بارکد هوشمند ثبت می‌شوند تا اقوام متوفی بتوانند با اسکن کردن بارکد، اطلاعات مدنظر خود را درباره شخص فوت شده به دست آورند. همچنین امکان خرید آنلاین سنگ مزار در بسیاری از تولیدکنندگان سنگ نیز وجود دارد.

 

به کجا برای خرید سنگ قبر مراجعه کنیم؟

در صورتی که قصد خرید یک سنگ قبر مناسب را برای فرد تازه فوت شده دارید، می‌توانید از شرکت بهشت یار در این زمینه کمک بگیرید. این شرکت که در سال 1397 تاسیس شده است، در طول دوران فعالیت خود همه خدمات مربوط به تدفین و همچنین تهیه و نصب سنگ قبر برای افراد فوت شده را به بهترین شکل و با هزینه‌ای بسیار مناسب انجام می‌دهد. این شرکت در زمینه مسائل مختلف مربوط به تدفین متوفیان به افراد مختلف خدمات ارائه می‌دهد.

این شرکت در عین حال انواع سنگ قبر مانند سنگ قبر مرمر و سنگ قبر گرانیت را با قیمتی بسیار مطلوب و بالاترین کیفیت ممکن تهیه می‌کند و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. خدمات ارائه شده توسط این شرکت متنوع هستند،‌ از تهیه و خرید سنگ قبر گرفته تا رزرو صندلی و سایبان و میز برای برگزاری مراسم تدفین و خاکسپاری در بهشت زهرا و بهشت سکینه، خرید ملزومات برگزاری مراسم مانند حلوا و خرمای مجلسی، تهیه آمبولانس برای حمل جنازه، تهیه بسته مخصوص پذیرایی در مراسم ختم، رزرو کردن مداح و وسایل مداحی مانند اکو و دیگر ابزار مورد نیاز را دارا می‌باشد.

 

کلام آخر

شرکت بهشت یار که نام اصلی آن شرکت آراد باتاب پردیس است، علاوه بر این موارد، خدمات دیگری را مانند خرید آنلاین سنگ مزار، چاپ و ارائه بنر تسلیت، صدور گواهی فوت، ارائه تاج گل مخصوص ترحیم و حتی ترخیص فرد فوت شده از فرودگاه را نیز انجام می‌دهد. در صورتی که شما نیز به تازگی عزیزی را از دست داده‌اید، می‌توانید از خدمات شرکت بهشت یار برای برگزاری یک مراسم تدفین مناسب و مطلوب استفاده کنید، تا دیگر دغدغه مسائل مختلف به خصوص خرید سنگ قبر و قیمت سنگ قبر را نداشته باشید.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش