ترخیص جنازه از فرودگاه امام خمینی و پذیرش در بهشت زهرا(س)

ترخیص متوفی از فرودگاه و پذیرش در بهشت زهرا

قطعا این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند، مرگ خبر نمی‌دهد! واقعا هم همین‌طور است. بوده‌اند افرادی که به دلائل مختلفی جان خود را از دست داده‌ و وصیت کرده‌اند که در فلان شهر یا کشور به خاک سپرده شوند. انتقال جسد یکی از مواردی است که باید در زودترین حالت ممکن اتفاق بیفتد و این کار بر عهده خانواده متوفی است. اینکه یک متوفقی از فرودگاه ترخیص شود و به بهشت زهرا انتقال پیدا کند، همراه با در نظر گرفتن روند و مراحلی است که باید به شکل اصولی پیش رود. در این مقاله قرار است در مورد ترخیص متوفی از فرودگاه صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مدارک لازم برای ترخیص متوفی از فرودگاه و پذیرش متوفی در بهشت زهرا

راهنمایی هوایی ارسال تابوت، حمل هوایی جنازه، بهترین راه برای انتقال متوفی است ؛ چرا که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان جنازه را به مقصد موردنظر انتقال داد. شرایط انتقال جنازه از ایران، اگر به خارج از کشور باشد، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و پروسه‌های آن باید به بهترین شکل ممکن انجام شود ؛ اما گرفتن مجوز هم مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. به غیر از این، مومیایی کردن جنازه، انجام تشریفات گمرکی، هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های هواپیمایی همگی باید در در این فرآیند در نظر گرفته شوند.

ترخیص جنازه از فرودگاه

  • کپی و اصل تمام صفحات مدارک شناسایی در خواست کننده انتقال جسد
  • اصل شناسنامه متوفی و همسر
  • اصل گذر نامه ایرانی متوفی
  • کارت شناسایی ملی متوفی

 

 یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، فعالیت‌های مربوط به ترخیص و گمرکی است. برای این که در این زمینه آگاهی کاملی داشته باشید تا بتوانید روند کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. پیشنهاد ما به شما این است که از مشاوران و ترخیص‍کاران در این زمینه کمک بگیرید. یکی از مراحل مهم در این زمینه که ابتدایی است، انجام انجام فعالیت‌های مرتبط با شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهی است.

 

شرایط و قوانین ترخیص جنازه در ایران

قوانین حمل جسد، هزینه پرداختی حق الزحمه شرکت است و سایر هزینه های ترخیص از فرودگاه ( انبار داری ، عوارض ، گمرکی و ..) طبق فیش رسمی دریافت می شود .

  • پس از تکمیل خرید کارشناسان بهشت یار برای دریافت اطلاعات با شما تماس می‌گیرند.
  • گواهی فوت صادر شده از کشور مبدا باید توسط سفارت ایران در آن کشور ترجمه و علت فوت دقیق ذکر شود.
  • علت فوت مشکوک و نامعلوم از فرودگاه به پزشکی قانونی منتقل می‌شود.
  • حداقل یکی از مدارک شناسایی متوفی مورد نیاز است.
  • نام تحویل گیرنده حتما باید نام کارگزار شرکت بهشت یار باشد، درغیر اینصورت فرد مذکور می بایست وکالت نامه کاری دهد.
  • حداکثر 72 ساعت قبل سفارش خود را ثبت کنید .

شرکت خدمات خاک‌سپاری بهشت یار با سال‌ها تجربه و تخصص در این زمینه می‌تواند در این امور به شما کمک کند:

  • انجام کلیه امور ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی (ره)
  • ترخیص متوفی و ارسال به سایر شهرستان‌ها
  • پذیرش در بهشت زهرا با هزینه جداگانه

بعد از ثبت سفارش برای هماهنگی آتی و دریافت سایر اطلاعات و بررسی اطلاعات پرواز با شما تماس گرفته می‌شود.

جهت مشاوره رایگان و هماهنگی ترخیص با مشاورین ما تماس بگیرید.

تلفن : 91018839-021 ، داخلی 4

واتساپ : 09914539663

کد پیش شماره ایران : 0098

پذیرش متوفی در غسالخانه بهشت زهرا

 

حمل متوفی به شهرستان

برای حمل جسد به شهرستان، شیوه‌های مختلفی مانند هوایی، زمینی و ریلی وجود دارد. یک نکته مهم این است که این کار باید با هماهنگی شرکت‌های حمل و نقل انجام شود تا هم فرآیند کار به بهترین شکل باشد و هم اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

 

حمل جسد به بهشت زهرا و انجام فعالیت‌های مرتبط با تدفین آن

پس از ترخصی گمرکی، برای اینکه جسد به بهشت زهرا منقل شود، باید هماهنگی‌های لازم با آمبولانس‌های بهشت زهرا انجام شود. به همین دلیل، باید آمبولانس‌های مرتبط هماهنگ و زمان مناسب آماده بودن آمبولانس برای حمل جسد را مشخص نمود. یکی از مشکلاتی که در زمان ترخیص جسد ممکن است پیش بیاید، عدم ترجمه گواهی فوت در کشور مبدا و یا نامشخص و غیر دقیق بودن گواهی فوت است. البته این موضوع در بسیاری از کشورها مانند کانادا، آمریکا و استرالیا کمتر پیش می‌آید.

 

مراحل حمل هوایی متوفی به ایران

به طور کلی، برای اینکه یک جنازه از سایر کشورها به ایران انتقال پیدا کرد، طی سه مرحله انجام می‌شود:

  • مقدمه
  • تهیه مدارک و انجام عملیات مربوط به فرودگاه
  • هزینه‌های مربوط به آن

پس از اینکه این فرآیندها انجام شد، لازم است که میت چند ساعت در سردخانه نگهداشته شود تا فرآیند کار به اتمام برسد. سپس در یک تابوت قرار داده می‌شود و پلمپ می‌شود تا به شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال تحویل داده شود.

 

تهیه مدارک و انجام عملیات مربوط به فرودگاه

قبل از متوفی به فرودگاه ارسال شود، خانواده او باید با قوانین شرکت هواپیمایی آشنایی داشته باشند، تا بتوانند روند کار را به بهترین صوت ممکن پیش ببرند ؛ چراکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی هستند که نحوه کار آن‌ها به این صورت است که انتقال متوفی را فقط همراه با یکی از بستگان انجام می‌دهند. برای انجام این کار باید حتما مدارکی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، تهیه و به همراه متوفی به فرودگاه ارسال شوند.  پس از انتقال، متوفی در خودروهای حمل میت قرار می‌گیرد و تشریفات فرودگاهی انجام می‌‌گردد. سپس با ارائه مدارک به پلیس گذرنامه، اقدامات لازم جهت انتقال میت انجام می‌‌گیرد.

 

هزینه حمل هوایی متوفی

برای محاسبه هزینه حمل و نقل متوفی، وزن بار چیزی در حدود 100 تا 120 کیلو محاسبه می‌‌گردد.  این هزینه از کشورهای مختلف با توجه به مسیرهای مختلف و همچنین شرکت‌های هوایپمایی متغیر است. بنابراین نمی‌توان یک نرخ دقیق و واحدی برای این موضوع در نظر گرفت. از طرفی تغیرات نرخ ارز هم می‌تواند در هزینه حمل هوایی متوفقی تاثیر داشته باشد. در طول پرواز، برای جسد یک مکان مشخص در نظر گرفته می‌شود و برای جلوگیری از فاسد شدن، دمای مشخصی باید برای محیط تنظیم شود.

شرکت آراد باتاب که با نام تجاری «بهشت یار» شناخته می‌شود، از سال 1397 فعالیت خود را در حوزه مراسم ترحیم و خاکسپاری آغاز کرد. این شرکت در زمینه خرید سنگ قبر، رزرو صندلی و سایبان، میز بهشت زهرا و بهشت سکینه، خرید حلوا و خرما مجلسی، آمبولانس حمل جنازه، پک پذیرایی ختم، رزرو مداح و اکو، تالار پذیرایی ختم، ختم آنلاین، بنر تسلیت، صدور گواهی فوت، تاج گل ترحیم و ترخیص متوفی از فرودگاه فعالیت دارد. برای ترخیص متوفی و انتقال آن به بهشت زهرا می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت نمائید.

> از کجا آمبولانس برای انتقال متوفی رزرو کنیم؟

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده
ظروفچيان گفت:
عرض ادب، كار هاي ارسال به ايران رو هم شما انجام ميدهيد؟
    پشتیبانی بهشت یار گفت:
    سلام وقت بخیر | بله ارسال متوفی از تمامی کشورها به ایران از طریق بهشت یار امکان پذیر است.
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش