سوالات متداول درباره‌ی آمبولانس حمل متوفی به شهرستان

آمبولانس حمل متوفی به شهرستان

 

در این مطلب قرار است به‌تمامی سؤالات شما در زمینه آمبولانس حمل متوفی به شهرستان پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا نکات مهم در این زمینه را بدانید و با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید. ترخیص جنازه در ایران، به شیوه‌های مختلفی وجود دارد، از روش زمینی گرفته تا ریلی و هوایی. در ادامه به‌صورت مفصل‌تر راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

مراحل حمل متوفی به شهرستان به چه صورت است؟

 

آمبولانس حمل جنازه به شهرستان

  • صدور گواهی فوت توسط پزشک
  • اعزام آمبولانس برای حمل متوفی
  • انتقال به سردخانه جهت تغسیل (در صورت تمایل خانواده متوفی)
  • حمل متوفی توسط آمبولانس بخش خصوصی به محل دفن

قطعاً این را می‌دانید که آمبولانس می‌تواند ایمن‌ترین راهی باشد که می‌تواند جنازه را به‌موقع به محل موردنظر برساند. در خیلی از مواقع، آمبولانس‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند، نمی‌توانند به‌موقع جنازه را به خانواده او برسانند؛ در چنین مواقعی مشکلات زیادی برای خانواده‌های داغدار به وجود می‌آید.

چه‌کارهایی قبل از اعزام آمبولانس انجام دهیم؟

 

  • دریافت گواهی فوت از پزشک معالج یا بیمارستان و یا سازمان پزشکی قانونی توسط خانواده متوفی
  • تماس اولیاء متوفی یامسئولین بیمارستان و . . . با سازمان آرامستان‌ها جهت اعزام آمبولانس و حمل متوفی به سردخانه
  • تحویل اصل مدارک متوفی ازجمله جواز دفن و شناسنامه و کارت ملی و . . . به راننده آمبولانس قبل از انتقال متوفی
  • هماهنگی با امور متوفیات جهت چاپ اطلاعیه برای جلوگیری از تداخل در تشییع‌ جنازه‌ها به‌صورت هم‌زمان و قرائت نماز و حضور مأمورین دفن. بدیهی است در غیر این صورت مسئولیت تأخیرهای احتمالی متوجه سازمان آرامستان‌ها نخواهد بود .
  • صدور برگه شستشو و انجام تغسیل و تکفین . بازماندگان می‌توانند کفن‌هایی که خودشان از قبل تهیه‌کرده‌اند را جهت تکفین میت به واحد متوفیات تحویل دهند (این مرحله در شرایط عادی و بدون محاسبه شرایط ویژه حداقل ۲۵ دقیقه به طول خواهد انجامید).
  • شستشوی میت در سالن تطهیر
  • واریز مبالغ خرید قبر و خدمات مربوطه به‌حساب سازمان آرامستان‌ها در باجه بانکی در محل ساختمان عروجیان
  • هماهنگی با متصدی دفتر خدماتی جهت اعزام مداح، قاری قرآن، روحانی و. . . جهت تسریع در امور و استفاده از وسایلی از قبیل چادر آفتاب‌گیر و صندلی و. . . . جهت رفاه حال میهمانان
  • دریافت مدارک باطل‌شده متوفی از واحد امور متوفیات
  • انتخاب کردن محل دفن
  • اعزام مجدد آمبولانس جهت تشییع‌جنازه و مشایعت متوفی به محل دفن

یک نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، این است که اگر فرد در منزل فوت کرده باشد، باید در خانه گواهی فوت صادر شود و بعد آمبولانس به محل اعزام شود. این در حالی است که اگر فرد در بیمارستان فوت کند، بعد از صدور گواهی فوت از بیمارستان یا پزشکی قانونی باید نسبت به حمل جسد اقدام نمایید .

مسئولیت درخواست آمبولانس حمل پیکر  و ارسال جنازه به شهرستان با خود بیمارستان یا سازمان پزشکی قانونی می‌باشد و نیازی به اقدام جداگانه خانواده متوفی نیست .

 

آمبولانس حمل جنازه شهرستان

 

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، به روش‌های مختلفی می‌توان جنازه را به شهرستان ارسال کرد. معمولاً از طریق هواپیما و قطار این کار انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها، معمولاً پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در این میان، بهترین کار این است خود سازمان بهشت‌زهرا از طریق زمینی آمبولانس، جنازه را به شهرستان بفرستد.

بعد صدور گواهی فوت ابتدا جنازه از منزل یا بیمارستان یا پزشکی قانونی به بهشت‌زهرا ارسال می‌گردد و بعد از کارهای اداری باید پیکر شست و شو و کفن شود و داخل تابوت قرار بگیرد . یک نکته مهم و سؤالی که خیلی از افراد می‌پرسند، این است که قیمت آمبولانس حمل جنازه به شهرستان، بر اساس کیلومتر مبدأ به مقصد است.

در خیلی از مواقع افراد ترجیح می‌دهند، برای ارسال جنازه به شهرستان، آمبولانس خصوصی بگیرند. برای انجام این کار، باید با شرکت‌های آمبولانسی دارای مجوز حمل جنازه هماهنگ و مجوزهای لازمه را سازمان بهشت‌زهرا دریافت کنید. البته این را هم بگوییم که ما این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

آمبولانس حمل جسد به شهرستان

 

هزینه آمبولانس حمل متوفی در تهران و شهرستان

 

هزینه آمبولانس حمل متوفی در تهران و شهرستان، (به‌عنوان‌مثال آمبولانس حمل متوفی به شمال) و همچنین در شهرهای مختلف متفاوت است اما در تهران خـــدمات آمـــبولانس بهشت‌زهرا(س) برای حمل میت از هر نقطه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به بهشت‌زهرا(س) هزینه اندکی دارد اما برای حمل میت از شهر تهران به شهرستانی دیگر بسته به مسافتی که طی می‌شود هزینه‌ای از خانواده متوفی دریافت می‌شود. روزانه ۲۰‌درصد اموات طبق وصیتی که کرده‌اند از تهران به سایر شهرستان‌ها منتقل می‌شوند.

 

شرایط و قوانین رزرو آمبولانس

برای رزرو آمبولانس مانند هر کار دیگری، باید شرایطی را در نظر بگیرم:

 

  • رزرو آمبولانس فقط برای مبدأ به‌غیراز بیمارستان امکان‌پذیر است.
  • تمامی قیمت‌ها از مبدأ مناطق 22 گانه تهران محاسبه ‌شده است.
  • برای ارسال از سایر شهرها به تهران و یا دیگر شهرستان‌ها با ما تماس بگیرید.
  • آمبولانس حداقل 1 ساعت و حداکثر 3 ساعت بعد در مبدأ حضور دارد.
  • پس از خرید شماره تلفن راننده آمبولانس برای شما پیامک می‌شود.
  • آدرس مبدأ و مقصد را صحیح وارد نمایید.
  • در صورت مغایرت مبدأ و یا مقصد ، هزینه مسیر بیشتر دریافت می‌شود.
  • در صورت لغو سفارش 10% درصد از هزینه پرداختی برای کنسلی آمبولانس کسر می‌شود.
  • متوفی کرونایی نباشد (در صورت کرونایی بودن، حتماً تماس بگیرید).
  • در صورت ثبت سفارش در ساعات غیر اداری، حتماً بعد از تکمیل و ثبت سفارش برای اطمینان بیشتر با پشتیبانی بهشت یار تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، جهت حمل جنازه از تهران به شهرستان‌ها شیوه‌های مختلفی وجود دارد، شامل: هوایی، ریلی و زمینی.

در تمامی این شیوه‌های شما حمل زمینی جنازه را خواهید داشت (از منزل تا فرودگاه یا راه‌آهن). لیکن ارسال جنازه از تهران به شهرستان‌ها با حمل هوایی و ریلی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و در این موارد می‌بایست جنازه ابتدا به بهشت‌زهرا ارسال و پس از شستشو و کفن پیچ شدن در داخل تابوت قرارگرفته و برای ارسال به فرودگاه و راه‌آهن ارسال گردد. البته ترجیح بهشت‌زهرا به ارسال زمینی است.

  اما در حوزه حمل زمینی جنازه شما می‌توانید از خدمات آمبولانس‌های خصوصی جهت حمل جنازه نیز استفاده نمایید. برخی از آمبولانس‌های خصوصی با کسب مجوزهای لازم می‌توانند اقدام به حمل متوفی نمایند.

 بهشت ‌یار، یکی از بهترین شرکت خدمات خاک‌سپاری است . در این راستا، ما می‌توانیم جهت هماهنگی با آمبولانس‌های خصوصی و یا آمبولانس‌های بهشت‌زهرا با شما همکاری نموده و یاری‌رسانیم.

 

 از کجا آمبولانس برای انتقال متوفی رزرو کنیم؟

 

جهت استعلام قیمت مسیرهای آمبولانس همین الان با شماره تلفن 24 ساعته تماس بگیرید.

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش