هزینه انتقال جنازه(جسد) یا متوفی به ایران

هزینه های ارسال جنازه به ایران

با مرگ دفتر دنیا بر روی شخص بسته، اما دروازه‌های دنیای حق به روی او گشوده می‌شود. معمولا افراد برای بعد از مرگ خود توصیه‌های زیادی دارند و آن‌ها را در قالب وصیت نامه می‌آورند. یکی از موارد رایجی که در وصیت نامه‌های بسیاری از افراد آورده شده است، خاکسپاری فرد در کشور و شهر زادگاه خودش است. اگر شخص متوفی در کشور خارج از ایران فوت کند باید با مراحل خاصی جنازه را به ایران انتقال و دیگر امورات مربوط به آن را انجام دهید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که خودتان یا یکی از عزیزانتان در خارج از ایران زندگی می‌کند و علاقه‌مند هستید درباره مراحل ارسال جنازه به ایران و هزینه‌های ارسال جنازه به ایران اطلاعات مفیدی کسب نمایید؛ این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب تمام مراحل ترخیص متوفی از فرودگاه، انتقال و خاکسپاری توضیح داده می‌شود.

 

مراحل ارسال جنازه به ایران

راهنمای ارسال جنازه به ایران

انتقال جسد به ایران مانند بسیاری از امورات دارای مراحل و روش‌های خاصی است که در این قسمت تمامی این موارد به طور کامل بررسی شده و در اختیار شما قرار داده می‌شود. شما می‌توانید بعد از این موارد هزینه‌های ارسال جنازه به ایران را تخمین بزنید.

بازگرداندن جسد به ایران به دو صورت انجام می‌گیرد:

  1. یکی از نزدیکان متوفی از خارج از ایران اقدام به ارسال جنازه به ایران کند.
  2. دوستان و آشنایان شخص متوفی از ایران درخواست انتقال جسد به ایران را داشته باشند.

 

درخواست انتقال جنازه با هواپیما

اگر فردی از اقوام و آشنایان شخص متوفی در خارج از کشور حضور داشته باشد می‌تواند گواهی فوت شخص را به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران ببرد و به این طریق وفات شخص را به ثبت برساند. سپس نمایندگی‌های ایران این وظیفه را دارند که نسبت به صدور مدرک و دستور انتقال جنازه به ایران اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند. در مرحله ارسال جسد، باید برخی از مدارک شخص متوفی به نمایندگان ایران داده شود که در ادامه آن‌ها ذکر می‌کنیم.

  • مدرک شناسایی اصل و کپی فرد متوفی
  • کارت ملی و شناسنامه شخص متوفی و همسرش
  • گذرنامه ایرانی جسد
  • گواهی فوت شخص همراه با امضا و مهرهای معتبر
  • گواهی علت فوت که توسط بیمارستان‌ها صادر می‌شود.
  • گواهی بهداشت و سلامت جنازه که حاکی از آن است که جنازه هیچ گونه بیماری خطرناک و مسری ندارد.
  • تصویری از صفحه بارنامه که توسط شرکت انتقال جنازه صادر شده است.
  • اطلاع از تاریخ، شماره پرواز و نام شرکت هواپیمایی
  • دادن آدرس و اطلاعات فامیل‌ها و اقوام درجه یک فرد متوفی در ایران

در برخی از کشورها دیده شده است که نمایندگان ایران خواهان ترجمه تمامی مدارک گفته شده به زبان فارسی هستند. در این مرحله با مدارک و گواهی‌های لازم آشنا شدید، اکنون می‌توانید هزینه‌های ارسال جنازه به ایران را تخمین بزنید.

 

درخواست انتقال جسد به ایران

اگر فامیل و اقوام نزدیک افرد متوفی در ایران حضور داشته باشند و بخواهند جنازه را به ایران بازگردانند، باید از طریق اداره سجلات اقدام کنند. این اداره در ساختمان سوم وزارت امور خارجه کشور قرار دارد. افراد با مراجعه به این دفتر با ارائه وثیقه و مدارک موردنیاز درخواست انتقال جسد به ایران را دارند. سپس وزارت امور خارجه بعد از گرفتن مدارک و هزینه‌های لازم مجوز کفن و دفن متوفی در ایران را ثبت می‌کند. البته گفتنی است که شرکت انتقال جنازه در خارج از کشور گواهی‌های لازم مانند گواهی سلامت جنازه، گواهی حمل و نقل را گرفته و به نمایندگان ایران ارائه می‌دهد.

 

آماده کردن جنازه برای پرواز

شرکت‌های هواپیمایی و شرکت انتقال جنازه تنها جسد مومیایی شده را با پرواز به کشور دیگری جابجا می‌کنند. جسد مومیایی شده فساد پذیر نیست. این روند یکی دیگر از هزینه‌های ارسال جنازه به ایران است و ممکن است نرخ بالایی داشته باشد. فرآیند مومیایی کردن توسط پزشک قانونی در مدت زمانی در حدود 5 الی 6 ساعت انجام می‌گیرد. بهتر است در حین انجام مراحل مومیایی کردن اقوام نزدیک کارها و مدارک لازم برای انتقال جسد را انجام دهند و مدارک را آماده کنند.

ترخیص جسد از گمرک

یکی از مراحل اصلی انتقال جسد به ایران، ترخیص جسد از گمرک است. کارهای گمرکی نیاز به دانش و اطلاعات خاصی دارند. از این رو بهتر است در این هنگام از افراد آگاه و خبره‌ای کمک بگیرید تا این مراحل با سرعت بالا و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام گیرند. معمولا شرکت انتقال جنازه بهترین مورد برای ترخیص جنازه است. انتقال جنازه از کشورهای بسیاری مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و کشورهای عربی امکان پذیر است.

 

مراحل ترخیص متوفی از فرودگاه

این مرحله یکی از طولانی‌ترین پروسه‌های انتقال متوفی است. ترخیص متوفی از فرودگاه به امضا و گواهی‌های زیادی احتیاج دارد که بهتر است با سپردن کار به شرکت انتقال جنازه خود را از این مراحل طولانی رها کنید. تا این بخش تنها بخشی از هزینه‌های ارسال جنازه به ایران را دیدید.

 

انتقال جسد به سایر شهرستان‌ها

بعد از ترخیص متوفی از فرودگاه، زمان انتقال جنازه به قبرستان می‌رسد تا مراسم کفن و دفن انجام گیرد. اگر شخص متوفی در تهران به خاک سپرده نشود و در وصیت نامه‌اش شهر دیگری را به عنوان شهر تدفین معرفی کرده باشد؛ باید بعد از فرودگاه با روش‌های ریلی، زمینی و هوایی به شهر موردنظر انتقال داده شود. بهتر است انتقال جسد با آمبولانس‌های ویژه‌ای انجام گیرد و همچنین تمام هماهنگی‌های لازم با فرودگاه‌ها یا راه آهن‌های شهرهای مبدا و مقصد انجام گیرد.

 

گواهی فوت

برخی از کشورها، سیستم ارائه گواهی فوتشان مانند ایران نیست. از این رو کشور ایران به دلیل عدم ترجمه و عدم وجود مدارک لازم در گواهی فوت آن را قبول نمی‌کند. بنابراین توصیه می‌شود با سپردن کارهای ترخیص متوفی از فرودگاه به شرکت انتقال جنازه در هزینه‌های ارسال جنازه به ایران صرفه جویی کنید.

 

هزینه‌های ارسال جنازه به ایران

تا این مرحله با برخی از هزینه‌های ارسال و انتقال جسد به ایران آشنا شدید. مراحلی همچون آماده سازی مدارک و گواهی‌های لازم، ترجمه مدارک لازم، هزینه انتقال با هواپیما، هماهنگی با آمبولانس، انجام مراحل انتقال به شهرستان و هزینه‌های نهایی کفن و دفن. در این میان هزینه‌های انتقال هواپیما ممکن است از تمامی موارد گفته شده بیشتر باشد.

این هزینه به نوع خطوط هوایی و وزن بار بستگی دارد. جنازه به دلیل شرایطی که دارد باید در بخش خاصی از هواپیما قرار گیرد تا دمای موردنیاز برای حفظ و نگهداری آن وجود داشته باشد، به همین دلیل هزینه آن با هزینه بارهای دیگر متفاوت است. همچنین فاصله کشور مبدا تا مقصد نیز بر هزینه‌های ارسال جنازه به ایران تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با انتخاب خطوط هوایی ایرانی در هزینه‌های ارسال جنازه به ایران صرفه جویی کنید. همچنین شرکت‌ انتقال جنازه در این کارها تجربه کافی را دارند که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها برای انجام این پروسه در هزینه‌های پیش آمده صرفه جویی کنید.

 

قوانین ترخیص جنازه

قوانین ارسال تابوت به ایران

قوانین و مقررات خاصی در هر خط هوایی برای ترخیص جنازه وجود دارد که می‌توانید با دانستن و رعایت کردن آن این پروسه طولانی را کوتاه‌تر کنید. برای مثال برخی از خطوط هوایی برای ترخیص جنازه علاوه بر گرفتن هزینه‌های ارسال جنازه به ایران مدارکی همچون گواهی سوزاندن جسد، گواهی عدم اعتراض سفارت کشور مقصد، گواهی مومیایی کردن، گواهی بسته بندی تابوت را از شما می‌خواهند تا اجازه دهند شما بتوانید جنازه خود را سریع‌تر تحویل بگیرید. البته بهتر است برای آشنایی بیشتر پیش از پرواز در مورد مراحل و قوانین خطوط پرواز مطالعه کنید و در مورد هزینه انتقال جنازه به ایران بیشتر بدانید.

 

معرفی بهشت یار

مرگ عزیزان یکی از تلخ‌ترین تجربیاتی است که هر شخصی می‌تواند آن را تجربه کند؛ در این میان عمل به وصیت آن‌ها و انتقال جسد آن‌ها به زادگاهشان می‌تواند تا حدودی غم از دست دادن آن‌ها را بکاهد. برای این منظور شرکت‌ انتقال جنازه وجود دارد که تمامی مراحل انتقال جنازه را انجام می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی جنازه شخص متوفی را به زادگاه خود بازگردانید و او را در آرامش کامل در محلی که آرزویش را داشت به خاک بسپارید.

در این بخش می‌خواهیم یکی از شرکت‌های انتقال جنازه را به شما معرفی کنیم؛ شرکت بهشت یار از سال 1397 در این زمینه در حال فعالیت است. این شرکت آشنایی کامل با قوانین و مدارک ترخیص جنازه دارد، بنابراین می‌تواند در کوتاه شدن این عملیات به شما کمک کند. این شرکت علاوه بر خدمات انتقال جنازه در بخش‌های مختلف دیگری نیز فعالیت می‌کند که در ادامه توضیحات مختصری درباره هریک ارائه می‌دهیم.

  • فراهم کردن سنگ مزار: بعد از مراسم خاک سپاری، شرکت بهشت یار سنگ قبر درجه یکی را بر روی مزار شخص متوفی نصب می‌کند.
  • اجاره صندلی، سایبان: در مراسم خاک سپاری و ترحیم نیاز به صندلی، میز و غیره وجود دارد که بهشت یار تمامی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • هماهنگی با مداح: برای تعزیه خوانی بر سر مزار یا در مراسم ترحیم، باید با مدح هماهنگ شد که این کار نیز توسط بهشت یار قابل انجام است.
  • سفارش تاج گل یا گل آرایی: برای برگزاری مراسم به بهترین نحو، شرکت بهشت یار گل آرایی مراسم را برعهده می‌گیرد و گل‌های موردنیاز برای سر مزار و سبد گل مورد نیاز بر روی میزهای پذیرایی را تهیه می‌کند.
  • پذیرایی: پذیرایی مانند حلوا و خرما مجلس ترحیم نیز توسط بهشت یار قابل ارائه است.

شما می‌توانید از میان خدمات موجود در سایت بهشت یار، موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌ها و سایر خدمات موجود به سایت بهشت یار مراجعه نمایید.

 

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش