تاج گل ترحیم یا سبد گل ترحیم

گلفروشی، تاج گل ترحیم

 

از قدیم‌الایام رسم ایرانیان به این‌گونه بوده است که با بردن گل بر سر مزار مرحوم شادی و طراوت را به روحش هدیه می‌دادند و از خداوند طلب آمرزش و آرامش روح عزیز ازدست‌رفته را داشتند. گل به‌عنوان یک هدیه ارزشمند از گذشته تابه‌حال در تمامی مراسمات ما بوده است. تاج گل تسلیت و یا سبد گل ترحیم یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توان برای عرض تسلیت هدیه داد و امروزه به یکی از مرسومات جاافتاده در جامعه تبدیل‌شده است. در اصل می‌توان گفت که خرید تاج گل تسلیت یکی از کارهایی است که می‌توانید برای عرض تسلیت و همدردی با خانواده مرحوم انجام دهید. ممکن است خیلی از افراد برای خرید تاج گل ترحیم اطلاعاتی نداشته باشند، به همین دلیل ما قرار است در این مقاله در مورد این موضوع صحبت کنیم.

 

تاج گل چیست؟

 

تاج گل سه طبقه در بهشت یار

عبارت تاج گل معمولاً در فرهنگ ما، به شکل دیگر تعریف‌ شده است. تاج گل که معادل انگلیسی flower stand است، به‌عنوان گلدان و یا پایه گلدان شناخته می‌شود که می‌تواند برای بسیاری از مراسمات استفاده شود. برای تاج گل دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد، از تاج گل یک طبقه گرفته تا تاج گل سه متری، تاج گل اداری و... شما می‌توانید با توجه به مراسم موردنظر و همچنین بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، یک تاج گل باقیمت مناسب سفارش دهید.  حتی در برخی از مواقع، خرید گل می‌تواند برای گل‌آرایی مزار استفاده شود.

 

نکاتی جهت خرید و سفارش تاج گل ترحیم

 

خرید سبد گل ترحیم در بهشت یار

برای خرید تاج گل نکات مهمی وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرد؛ ما در ادامه به‌اختصار در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم:

  • در نظر گرفتن مذهب و دین خانواده فرد فوت‌شده
  • در نظر گرفتن عقاید و خواسته‌های شخص مرحوم
  • ارتباطی که خود فرد با شخص فوت‌شده دارد.

این‌که شما بتوانید خواسته و عقاید شخص مرحوم را در نظر بگیرد، نکته مهمی است؛ مثلاً برخی از خانواده‌ها مایل هستند که به‌جای اینکه برای آن‌ها تاج گل ارسال شود، هزینه آن صرف خیریه یا موسسه مالی شود. این ‌یک تصمیم شخصی است؛ شما خودتان باید رد نظر بگیرد که دوست دارید برای آن خانواده داغدار گل هدیه بخرید و یا اینکه آن هزینه را صرف امور خیریه کنید و به آن‌ها اطلاع دهید. علاوه بر این، لازم است که حتماً دین و مذهب خانواده فرد فوت‌شده را در نظر داشته باشید. رنگ یا نوع گل با توجه به اعتقادات می‌تواند متفاوت باشد.

بنابراین این موضوع مهمی است که قبل از خرید، به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. در انتها به این موضوع هم دقت کنید که شما چه ارتباطی با خانواده مرحوم دارید. اگر قرار است که تاج گل ترحیم سفارش دهید، حتماً دیزاین گل‌ها را هم در نظر داشته باشید اگر از خانواده نزدیک و درجه‌یک هستید، یک تاج گل ترحیم پر گل و حجیم را انتخاب کنید. این در حالی است که اگر از نزدیکان و آشنایان هستید، یک‌پایه گل ترحیم یا تاج گل ساده انتخاب کنید.

نوع گل‌هایی که در ایران برای مراسم ترحیم انتخاب می‌شوند،معمولاً ازگل‌های گلایل، شب‌بو، لیلیوم، آنتوریم، ژربرا، داوودی، استرزیا و مریم هستند. یک نکته مهم که لازم است حتماً در اینجا به آن اشاره داشته باشیم، رنگ گل موردنظر است.

  • گل‌های سفید نشان دادن صلح و احترام (به معنای پاکی ، معصومیت، سکوت، فروتنی)
  • گل‌های آبی به معنای آرامش
  • گل‌های زر نشانه سلامتی
  • و گل قرمز هم معمولاً رسم بر این است که از این رنگ گل در مراسم ترحیم استفاده نشود.

 

مفهوم گل‎‌های ترحیم

هرکدام از گل‌های خریداری شده برای مجلس ترحیم، معنا و مفهوم خاصی را دارند. به عنوان مثال، گل گلایق می‌تواند نماد از احساس عمیق باشد؛ به این معنا که شما با خانواده فرد دغدار احساس همدردی می‌کنید. معمولا از این نوع گل به فور برای مراسمات ختم استفاده می‌شود.

این در حالی است که گل زنبق به معنای پاکی و معصومیت است و معمولا می‌تواند نماد خوبی برای هدیه دادن به خانواده دغدار باشد. معمولا برای هدیه دادن به عنوان گل ترحیم از رنگ سفید زنبق استفاده می‌شود.

گل رز هم یکی از گل‌های معروفی است که می‌تواند برای مراسمات مختلف استفاده شود. یک نکته مهم در این زمینه این است که گل رز رنگ‌های مختلفی دارد و معمولا هر رنگ آن نمی‌تواند برای مراسم ختم مناسب باشد. بسیاری از افرادی که ترجیح می‌دهند گل رز بخرند، از رنگ سایده آن برای هدیه دادن به خانواده فرد فوت شده استفاده می‌کنند.

گل لیلیوم هم از گذشته تاکنون همیشه برای مراسمات ترحیم استفاده شده است. جالب است بدانید که گل لیلیوم معنا و مفهوم خاصی ندارد اما به عنوان یکی از گل‌های رایج برای تاج گل ترحیم است.

گل میخک هم از نظر قیمتی می‌تواند گل مناسبی برای مراسمات ترحیم باشد. دوام گل میخک نسبت به سایر گل‌ها بیشتر است. البته این را هم بگوییم که میخک رنگ‌های متنوعی دارد.

در میان تمامی این گل‎‌های نامبرده شده، گل نرگش و گل لاه هم گزینه خوبی برای مراسمات ترحیم هستند و هدیه دادن این گل‌ها می‌تواند حس دلگرمی به خانواده متوفی را به همراه داشته باشد.

 

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، سفارش گل ترحیم می‌تواند به معنای هدیه دادن و ابراز همدردی با خانواده فرد فوت‌شده باشد. شما با این کار می‌توانید به‌نوعی با خانواده داغدار همدردی کنید. خیلی از افراد با توجه به موقعیت شغلی‌شان و همچنین مسائل و مشکلاتی که دارند، نمی‌توانند در مراسم ختم حضورداشته باشند، در چنین مواقعی بهترین کار این است  یک تاج گل خریداری کنید و برای خانواده مرحوم ارسال نمائید. در بسیاری از موارد، ازگل‌ها، علاوه بر تاج گل و یا دسته‌گل، برای گل‌آرائی قبر هم استفاده می‌شود. قیمت تاج گل ختم به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت واحد و مشخصی برای این کار در نظر گرفت.

در سایت بهشت یار شما می‌توانید به‌صورت آنلاین، تاج گل ترحیم را سفارش دهید و از بین گل‌های مختلف، با توجه به سلیقه و بودجه خود، بهترین نوع گل ترحیم را انتخاب کنید. برای سفارش تاج گل تسلیت نیازی نیست حتماً زمان زیادی صرف کنیم و به‌صورت حضوری برای خرید تاج گل اقدام کنیم و تمام گل‌فروشی‌های شهر را زیرورو کنیم، بلکه می‌توانیم با صرف زمان کوتاهی در بازارهای گل اینترنتی به‌صورت غیرحضوری اقدام به سفارش و خرید گل کنیم.

انتخاب و سفارش گل نیز مراحل دشواری دارد؛ ازآنجایی‌که هر گل پیامی را به مخاطب می‌رساند، برای خرید گل ترحیم باید نکاتی را در نظر بگیریم؛ نکاتی مانند میزان صمیمیت ما با متوفی و خانواده ایشان، سمت شغلی وی و... . در مراسم ترحیم از تاج گل ترحیم برای تسلیت بیش از سبد گل تسلیت و تابلو گل استفاده می‌شود؛ می‌توانیم با توجه به موارد ذکرشده برای همدردی و عرض تسلیت، برای مراسم ختم و ترحیم تاج گل سفارش داده و به محل مراسم ارسال کنیم.

 

> متن تسلیت روی تاج گل ترحیم

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش