هر آنچه که می بایست در مورد پک پذیرایی مجلس ختم بدانید

هر آنچه که می بایست در مورد پک پذیرایی مجلس ختم بدانید


نکات کاربردی در مورد تهیه پک میوه مجالس ختم:

 

پک میوه : در آداب ورسوم ایرانیان پذیرایی ازمهمان جزء ارکان مهم مهمان نوازی میباشد اما در مجالس بزرگ که افراد زیادی حضور دارند که پذیرایی کمی مشکل و محدود است استفاده از پک پذیرایی ایده مناسبی برای این کار است.هر آنچه که می بایست در مورد پک پذیرایی مجلس ختم بدانید.

معمولا داخل این پک ها میوه هایی از فصول سال که دارای قیمت مناسب واز مکانهای معتبربا کیفیت عالی تهیه میشود مثلا درفصول گرم میوه هایی همچون هلو وشلیل وگیلاس وحتی انگور بصورت حب شده قرارمی گیرد و نوشیدنیهای خنک مانند رانی وآبمیوه با طعم های متنوع قرارداده میشود وهمچنین در فصول سرد سال میوه هایی همچون پرتغال -نارنگی و خیار مختلف قرارداده می شود که مدعوین ذائقه ای عوض کنند در تمام فصول سال میوه هایی چون موز وسیب همیشه مورداستفاده قرارمیگیرد وهمچنین دربسته بندی میوه برای ترحیم از کیکها وشیرینیهای متنوع در پک می توان استفاده میشود.ونوع دیگربسته بندی میوه برای مراسم پک میوه ترحیم است که همراه حلوا و خرما بصورت تزیین شده داخل پک هایی کوچک تر قرارداده میشود.
اگر مراسمات در ماه رمضان برگزارمیشود به خاطر حفظ حرمت این ماه مبارک داخل پکها میتوان تکه ای نان و پنیر وکره های بسته بندی شده جهت افطار مختصرمدعوین استفاده نمود.
برای همایش هاکه پک پذیرایی بسیار با اهمیت است و درکنار تعداد میوه ها میتوان از شکلاتهای بسته بندی شده و حتی آجیل وخشکبار نیز استفاده کرد و همچنین در این مراسمات میتوان از تزیین پک میوه در اشکال مختلف استفاده کرد
نوع دیگری از پک میوه بصورت خرد شده می باشد که در ظروفی کوچک تر که حالت کاسه ای دارد قرارداده میشود که میتوان از چندین نوع میوه درآن استفاده کرد.
بسته بندی میوه برای مراسم را میتوان در اندازه های مختلف استفاده کرد که یک نوع آن لانچ گفته میشود که بصورت طلقی بوده و شفاف است اندازه این ظروف بصورت معمولی که مستطیلی است و نوعی دیگر که بصورت مربعی میباشد که اندازه ها و عمق های آن کوچک و بزرگ دارد و در داخل همه پک پذیرایی دستمال کاغذی و کارد و چنگال موجود میباشد. نوع دیگر بسته بندی بصورت کارتن می باشد که در ابعاد های مختلف و بصورت های متنوع تهیه میگردد و داخل آن میتوان دستمال های کاغذی یا حتی پارچه ای کوچک وانواع کارد وچنگال استفاده کرد.

 

نوع میوه استفاده شده در پک پذیرایی:

 

در پک میوه پذیرایی نوع میوه استفاده شده بسیارمهم است زیرا درقیمت آن تاثیر گذار است و کیفیت آن نقش بسزایی دارداگر درپک میوه مراسم ترحیم هرچقدر تعداد میوه ها بیشتر باشد کیفیت کارهم باید بیشتر باشد امانکته ای که بسیار مورد توجه است قیمت پک میوه میباشد درموارد استفاده شده کیفیت میوه ها بسیار مهم وضروری است چرا که تمیز بودن میوه ها ومرغوبیت آنها درقیمت آن تاثیر گذاراست.

در انتخاب نوع میوه باید بسیار دقت لازم صورت پذیرد زیرا باید طوری باشد که براحتی برای مهمانان قابل دسترس باشد بعنوان مثال داخل پک پذیرایی میوه نمیتوان از میوه انار استفاده کرد چراکه استفاده از آن برای مدعوین سخت است اگر هم قصد استفاده از اناررا در پک دارید باید بصورت دون شده در ظرف مخصوص ریخته و همراه با پاشیدن کمی نمک مورد استفاده قرارداد.
درتمامی فصول ازمیوه های موز وسیب میتوان به عنوان بخش اصلی پک میوه استفاده کرد چون از این میوه ها به خوبی استقبال میشود اما درکنار این دومیوه استفاده از میوه فصل که دارای تنوع خاص است بستگی به سلایق مختلف داردکه بستگی به قیمت پک پذیرایی استفاده شده جهت پک میوه استفاده نمود.

 

تزیین پک میوه:

 

یکی از کارهای مهمی که باید در مورد بسته بندی پک میوه برای مراسم انجام داد تزیین پک میوه می باشد چراکه نوع ظرف انتخاب شده برای بسته بندی بسیار با اهمیت است در بیشتر موارد از ظروف طلقی استفاده می گردد که بسیار ارزان و باصرفه میباشد این نوع بسته بندی بصورت شفاف است که محتویات پک کاملا به وضوح دیده میشود ومیتوان برروی آن از روبان مشگی جهت تزیین پک میوه استفاده کردکه جلوه خاصی به بسته بندی میبخشد وارزان قیمت هم می باشد.
اما نوع دیگر بسته بندی میوه برای مراسم به صورت کارتنی میباشد که درابعاد مختلف ازقبل تهیه تهیه گردیده که اندازه آن بستگی به محتویات بسته بندی دارد این نوع بسته بندی باکارتن انجام میشود که کاملا بهداشتی بوده و برای همایشها ومناسبتها بسیار مفید است.
درداخل این نوع بسته بندی میتوان درکنارمیوه از نوشیدنیهای خنک باطعمهای مختلف استفاده کرد وهمینطور میتوان از انواع شکلات و شیرینیهای مختلف و کیک های بسته بندی شده استفاده کرد که جلوه بیشتری داشته باشد و همینطور به خاطر تنوع خشکبار در ایران میتوان دربسته بندی دیگر که درون پلاستیک است مقداری خشکبار قرارداد و داخل بسته بندی قرارداد.
البته این نوع بسته بندی کمی هزینه اش نسبت به نوع طلقی بالاتراست اما از نظر تنوع کاری شیک تر وشکیل تر به نظر میرسد.
شرکت بهشت یار تمام الزامات مراسمات ختم را برای راحتی شما کاربران در یکجا جمع آوری کرده است تا شما عزیزان به راحتی مراسمات خود را برگزار کنید.

 

> بیشتر درباره پک پذیرایی بدانید + نمونه پک ها


بهشت یار همراه شما در تمام مراحل
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
محمدی گفت:
وقت بخیر
چقدر توضیحاتتون برای پک های پذیرایی خوب بود خیلی توضیحاتتون راهنمایی میکنه برای این که بهترین پک پذیرایی انتخاب بشه برای مراسم ختم
من حتما پیشنهاد میکنم به همه اطرافیانم سایت شمارو
چون واقعا عالی هستید
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش