بهترین خیرات برای اموات

 

بهترین خیرات برای اموات

 

با توجه به آن که در تمامی روزهای سال خیلی از عزیزان و نزدیکان ما بر اثر حوادث ناگوار و حتی بنا به بیماری های سخت و کشنده جان خود را از دست می دهند عزادار می شویم . با این وجود که خیلی از مردگان چندین سال است که این دنیا را ترک نموده و دیگر در بین ما حضور ندارند با خیرات برای اموات می توان تا حدودی وجود آن ها را در کنار خود حس نموده و روحشان را شاد نماییم. با توجه به این صحبت ها می توان گفت که آخرین روزهای هر هفته یعنی پنج شنبه و جمعه هر سال بهترین فرصت برای آن است که یادی از اموات کرده و با خیرات خود نه تنها به فقیران بلکه به مردگان هم توجه نماییم.
به دلیل آن که دست اموات و مردگان از این دنیا کوتاه است به همین دلیل با خیرات برای اموات می توان تا حدودی از عذاب های آن ها کم کرده و به ثواب اخروی برای آن ها تلاش نماییم. با تمام این تفاسیر باید گفت که خیرات برای اموات تنها شامل غذا دادن نمی شود بلکه بسیاری اعتقاد دارند که می توان با ذکر و یاد خدا، صدقه دادن و خواندن دعا بخشی از خیرات برای اموات را انجام داد.

 

علت و تاثیر خیرات اموات


همانطور که گفته شد با توجه به آن که دست مردگان از این دنیا کوتاه است ولی با وجود خیرات برای اموات می توان تا حدودی از عذاب آن ها کم نمود و به اموات کمک نمود، ولی در این بین سوالی که پیش می آید آن است که آیا تمامی این خیرات به اموات آن دنیا می رسد یا همانطور که شنیده ایم مردگان هر کار خوب و بدی که کرده اند را با خود از این دنیا برده و خیرات ما هیچ گونه تاثیری بر اموات ندارد؟ در واقع می توان گفت که هر کسی که از این دنیا می رود با خود اعمالی را که انجام داده است را از این دنیا برده و با همین نامه اعمال و توشه اش به دنیای دیگری سفر می نماید ولی آیا درست است که با خیرات برای اموات ثوابی بزرگ به آن ها می رسد؟
در جواب این سوال باید گفت که عقیده بر آن است که نامه اعمال در آن دنیا باز بوده و هر ثوابی که در راه وی صورت بگیرد به عنوان توشه ای برای وی ذخیره می گردد. چه بهتر آن که این ثواب از طریق اموالی که وی در این دنیا برای بازماندگان به جای گذاشته است صورت بگیرد که این امر سبب افزایش پاداش آن می گردد.

 

انواع خیرات برای اموات


برای آن که بتوان برای اموات خود خیرات جمع نماییم بهترین کار آن است که با انواع روش های خیرات برای اموات آشنا شویم و در نهایت بهترین را انتخاب نماییم. درست نیست که بگوییم بهترین راه برای خیرات تنها کمک به فقرا و تهیه غذا برای فقرا است بلکه می توان گفت از طریق دعا خواندن، روزه گرفتن، ذکر گفتن، صدقه دادن و... می توان ثواب خیرات برای اموات را چندین برابر نمود.
در حقیقت می توان گفت که هر کار خیری انجام بدهید و ثوابش را به اموات خود هدیه نمایید در واقع یک خیرات با ارزش برای اموات خود انجام داده اید در این بخش قصد داریم به چند نمونه از انواع خیرات برای اموات اشاره نماییم:


1.هر گاه از کنار قبرستانی عبور کردید و 11 بار سوره توحید را قرائت نمایید نه تنها برای اموات برای خود هم ثوابت بزرگی را ذخیره نموده اید.
2. اگر برای اموات 11 بار سوره قدر را بخوانید نه تنها خیراتی برای اموات جمع نموده اید بلکه خودتان را از ترس روز قیامت محفوظ نموده اید.
3. با پرداخت بدهی های میت می توانید برای وی یک نوع خیرات انجام دهید تا میت شما به راحتی در قبر آرام بگیرد.
4. با انجام کارهای نیک و با ارزش سعی کنید برای اموات خود خدا بیامرز هدیه بگیرید تا این هدیه بزرگترین خیرات برای اموات می باشد.
5. در انتها همانطور که برای هممان مسلم است نیکی و شاد کردن دل هر موجودی کافیست به نیت و یا یاد والدین یا امواتتان باشد ثواب آن  شادی و خیر باعث شادی امواتتان نیز میگردد. 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده
مهدی گفت:
سلام
خسته نباشید
مطالب داخل سایتون من تقریبا همش مطالعه کزدم خیلی مطالب سایتون دقیق و کامل
خدا قوت
موفق و موید باشید
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش