سوره های مهم برای اموات از دست رفته

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: سوره واقعه دارای منافع و بهره های زیادی است که قابل شمارش نیست. از جمله فواید این سوره آن است که اگر برای مرده ای خوانده شود، خداوند او را می آمرزد و اگر برای کسی که در حال احتضار و مرگ است بخوانند، مرگ و خروج روحش به اذن خدا آسان می شود.
ادامه مطلب

رسم روشنایی بالای مزار (شب برات)

در استان خراسان شمالی، در این شبها مردم با روشن کردن شمع برمزار اموات خویش برای شادی روح آنها دعا می‌خوانند و این چراغانی کردن مزار به چراغ برات معروف شده است که با گذشت سالها همچنان در فرهنگ مردم استان جریان دارد. در ادبیات دینی و فرهنگ عامه در استان خراسان شمالی کاربردی مشخص دارد به گونه ای که در استانهای خراسان سه شب قبل از نیمه شعبان را "برات" گویند.
ادامه مطلب

آداب خاکسپاری یا تدفین در ایران و اسلام

در اسلام پس از مرگ همه لباس های  متوفی را از وی جدا کرده و او را غسل می دهند و میشویند و کفن می‌کنند و نماز میت می‌خوانند که در واقع در بردارنده  دعا و تلقین است.با کمک یکی از محرمان متوفی در قبر ،صورت او را از پهلوی راست طوری که به سمت قبله باشد آن را جای می‌دهند. اگر زن باشد باید توسط محرم خود در قبر گذاشته شود. زمانی که مرده را درون قبر گذاشتند، سر مرده را از درون کفن بیرون می‌گذارند و سپس سنگ‌های مسطح را بر ایوانه قبر که کمی از جسد بالاتر است قرار می‌دهند، این سنگ‌ها را لحد میگویند.
ادامه مطلب

تشریفات و آداب برگزاری مراسم ختم

مهمترین مراسمی که پس از تدفین برگزار می شود مجلس ترحیم یا ختم است که در سومین روز درگذشت متوفی برگزار می گردد. تشریفات این مراسم در هر منطقه بنا به آداب و رسوم خاص آن منطقه صورت می گیرد اما در همه آنها یک مجموعه آداب عمومی رعایت می شود.
ادامه مطلب

بلاگ خبری و آموزشی بهشت یار​​​​​​​

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش