بهترین روش ترخیص متوفی از فرودگاه

بهترین روش ترخیص متوفی از فرودگاه


ترخیص متوفی از فرودگاه‌های ایران و سپس حمل و نقل جنازه تا بهشت‌زهرا و یا دیگر آرامستان‌های کشور، اصول و قوانین خاص خود را داشته و باید مراحلی به‌ صورت گام‌ به‌ گام طی شود. بیشتر افراد از قوانین مربوط به این کار و مراحلی که باید انجام شود، اطلاعات دقیقی ندارند. به‌ همین دلیل در حال حاضر این اقدامات توسط مراکز خدمات خاک‌سپاری و یا مؤسسات برگزارکننده مجالس ترحیم برگزار می‌گردد. یکی از این مجموعه‌ها، بهشت یار است.

 

ترخیص میت از فرودگاه

 

این مجموعه در حوزه خدمات مربوط به خاک‌سپاری و ترحیم به‌ صورت آنلاین فعالیت می‌کند. از جمله خدمات این مؤسسه می‌توان به خرید سنگ قبر، رزرو صندلی و سایبان و میز بهشت‌زهرا و بهشت سکینه، خرید حلوا و خرما مجلسی، آمبولانس حمل جنازه، پک پذیرایی ختم، صدور گواهی فوت، ترخیص متوفی از فرودگاه و… اشاره کرد.


ترخیص جنازه از فرودگاه و مدارک مورد نیاز


یکی از بهترین روش‌هایی که برای حمل و نقل متوفی در نظر گرفته می‌شود، روش انتقال هوایی است. چراکه در این‌ صورت می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن جنازه را به محل مورد نظر خود انتقال دهید.
 

انجام این کار به برخی از مدارک نیاز دارد. از جمله این مدارک می‌توان به کپی و اصل تمام صفحات مدارک شناسایی درخواست‌کننده‌ انتقال جسد اشاره کرد و یا اصل شناسنامه متوفی و همسر وی را نام برد. ارائه اصل گذرنامه ایرانی متوفی و کارت شناسایی ملی وی نیز ضرورت دارد.

اگر قصد داشته باشید جنازه را از ایران به خارج از کشور انتقال دهید، باید نکات ویژه‌ای را در نظر داشته و شرایط انجام این کار را به‌ صورت کامل رعایت کنید.
یکی از اقدامات مورد نیاز ترخیص جنازه از گمرک و فعالیت‌های مربوط به آن است. بهتر است این کار را به افرادی خبره واگذار نمایید تا فرآیندهای مربوط را انجام داده و سپس هزینه‌های آن را دریافت کنند.


شرایط و مدارک ترخیص جنازه از گمرک توسط بهشت یار


اگر قصد داشته باشید عملیات ترخیص جنازه از گمرک را توسط مجموعه بهشت یار انجام دهید به مدارکی نیاز دارید. از جمله این مدارک می‌توان به گواهی فوت اشاره کرد. این گواهی باید از کشور مبدأ صادر شده‌ و توسط سفارت ایران در آن کشور ترجمه شده باشد.
در این گواهی باید علت دقیق فوت ذکر گردد. اگر علت فوت، مشکوک بوده و یا دلیلی نامشخص داشته باشد، جسد از فرودگاه به پزشکی قانونی انتقال پیدا خواهد کرد. ارائه حداقل یکی از مدارک شناسایی فوت شده نیز ضرورت دارد.
برای انجام این کار نام تحویل گیرنده جسد نیز بسیار مهم است. این نام باید به‌ طور حتم نام کارگزار مجموعه بهشت یار باشد و یا این اقدام با وکالت‌نامه کاری انجام گیرد. اگر تمایل به ترخیص جنازه از گمرک توسط مجموعه بهشت یار دارید باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل سفارش خود را ثبت نموده تا تمامی خدمات مربوط به ترخیص متوفی از فرودگاه امام‌خمینی ره توسط این شرکت انجام گیرد.
این مجموعه می‌تواند در ترخیص متوفی از گمرک و سپس انتقال جسد به دیگر شهرهای کشور نیز به شما یاری رساند. یکی دیگر از خدمات این مجموعه پذیرش جسد در بهشت‌زهرا است. این شرکت این فعالیت را با دریافت هزینه‌ای جداگانه انجام خواهد داد.


حمل جنازه به شهرستان و بهشت‌زهرا


ممکن است بخواهید جنازه متوفی را به دیگر شهرهای کشور منتقل کنید. این کار را می‌توانید از طریق هوایی و زمینی انجام داده و یا روش ریلی را انتخاب کنید. مجموعه بهشت یار تمامی این اقدامات را با هماهنگی کامل با شرکت‌های حمل‌ و نقل انجام می‌دهد. وجود این هماهنگی‌ها کمک می‌کند تا اقدامات مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن انجام‌ شده و سریع‌ترین زمان به آن اختصاص پیدا کند.
اگر قصد داشته باشید جسد متوفی را پس‌ از ترخیص از گمرک، راهی بهشت‌زهرا کنید نیز باید اقداماتی را انجام دهید. برای نمونه، هماهنگی با آمبولانس ضرورت دارد. پس باید آمبولانس‌های مربوط را از قبل هماهنگ کرده و زمان مناسب را برای حمل جنازه در نظر بگیرید


حمل جنازه به ایران از دیگر کشورها


برای حمل جسد به داخل ایران باید در ابتدا مقدمات این کار را فراهم کنید. یکی از مهم‌ترین این اقدامات، تهیه ترجمه گواهی فوت است که باید در کشور مبدأ صورت بگیرد. در بسیاری از موارد، این گواهی ترجمه نشده و یا برخی از اطلاعات درج شده در آن غیردقیق و یا نامشخص است. این موضوع فرایند حمل جسد را با دشواری‌هایی مواجه می‌سازد. پس یکی از اقدامات اولیه‌ای که باید انجام دهید تهیه ترجمه گواهی فوت و فراهم کردن دیگر مدارک مورد نیاز است.
پس‌ از فراهم کردن مدارک باید اقدامات مربوط به فرودگاه و ترخیص جسد را انجام داده و هزینه‌های آن را نیز پرداخت نمایید. هزینه قابل پرداخت برای حمل‌ و نقل هوایی متوفی براساس وزن بار سنجیده شده و معمولا در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود. میزان این هزینه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. نوع مسیر و شرکت هواپیمایی حمل و نقل‌کننده جسد نیز در میزان این هزینه‌ها اثرگذار است.
روال معمول کار این است که جسد فوت شده چند ساعتی را در سردخانه سپری خواهد کرد تا اقدامات مورد نیاز انجام شود. پس‌ از آن جنازه در تابوت قرار گرفته و پلمپ  شده و برای حمل‌ و نقل به شرکت‌های هواپیمایی تحویل می‌گردد.

 

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش