تشریفات یعنی چه؟

تشریفات یعنی چه؟

یعنی انجام و رعایت یک سری اصول و قواعد از پیش تعیین شده در هنگام مواجهه با مهمان.این اصول شامل مواردی چون نوع پوشش مهمانداران،اصلاح سر و صورت،بهداشت فردی،طرز ایستادن و راه رفتن در مراسم و نحوه پذیرایی از مهمان و در نهایت ادای احترام کامل به مهمانان عزیز شما می باشد.
تشریفات در مراسم های ترحیم می تواند شامل موارد زیر باشد:

1- فردی که عزیزی را از دست داده جهت گرفتن مشاوره و عقد قرارداد به محل دفتر شما می آید و از همین جاست که تشریفات اغاز می گردد.می توان با حسن خلق و ابزار همدردی باعث ایجاد حسی خوب در وی شوید و سپس به پذیرایی از وی پرداخته و در نهایت طبق سلیقه و علاقه های مشتری قراردادش را تنظیم نمایید.تمام موارد برگزاری مراسم طبق میل و سلیقه صاحبان عزا انتخاب ،تهیه و در نهایت به محل برگزاری مراسم ارسال می شود.


2- پس از عقد قرارداد تمام ملزومات،جهت برگزاری مراسم ختم متوفی توسط مسئول خرید شرکت خریداری شده و به محل برگزاری مراسم ارسال می گردد.لازم به ذکر است تمام موارد خرید روز تهیه و با بالاترین و بهترین کیفیت ممکنه انتخاب می شود.


3- خدمه و پرسنل پذیرایی از روز قبل شروع مراسم توسط سرپرست هماهنگ شده اند.این پرسنل باید یک ساعت پیش از شروع مراسم یا مجلس در محل حاضر شوند.اولین اری که انجام می دهند مقدمات آغاز برگزاری مراسم را فراهم کنند.


4- میز و صندلی ها باید در نظم و در ردیف خود چیده شده و اگر گرد و خاک روی انها بود نظافت شود.باید دقت شود که تمام صندلی ها در کنار هم و بدون فاصله از یکدیگر قرار بگیرند و اگر قرار است که بین صندلی ها میز قرار بگیرد،این کار هم باید با نظم و دقت بالا انجام بگیرد.


5- یک نفر از پرسنل باید به چیدمان میز ترحیم بپردازد و حلوا و خرما و شیرینی را روی این میز قرار دهد و با انجام گل آرایی و شمع آرایی به زیبا تر شدناین میز کمک میکند.


6- وقتی صاحبان مراسم در مراسم حاضر شدند، سرپرست تشریفات باید خودش را به ایشان معرفی کند و ضمن عرض تسلیت ،توضیحی مختصر از اعمال انجام شده برای آنها ارائه نماید.


7- مداح مراسم عزا میرسد،وی باید از صاحبان عزا به اخذ بیوگرافی متوفی و بازماندگانش بپردازد و اگر نکته یا مطلب خاصی که نیاز است از زبان بازماندگان اعلام شود را در مراسم بازگو کند.

 

> چطور صندلی و سایبان برای کنار مزار اجاره کنیم؟ 


بهشت یار همرا شما در تمام مراحل.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش