خدمات بهشت زهرا شامل چه مواردی است؟

بزرگ ترین آرامستان فعال ایران چه خدماتی ارائه میدهد؟

 

مراسم ترحیم یا تدفین مراسمی است که در بهشت زهرا و به منظور یادبود شخص متوفی انجام می‌گیرد. در این مراسم نیاز به خدماتی است که مهمترین آنها شامل آماده کردن وسیله پذیرایی، اجاره صندلی و سایبان، مداح و... می‌شود. با توجه به این که خانواده داغدار از نظر روحی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند استفاده از خدمات مجالس در این زمینه می تواند ضمن برگزاری مراسم ترحیم و تدفین با کیفیت بالا، بار سنگینی را از دوش خانواده متوفی بردارند.

در ادامه به مهمترین کارهایی که در مراسم ترحیم باید انجام گیرد می‌پردازیم.

 

 

خدماتی که در مراسم باید ارائه شود چیست؟

 

کارهایی که در مراسم تدفین و ترحیم باید انجام شود باید قبل از برگزاری مراسم برنامه ریزی و مرتب شوند تا در زمان برگزاری مراسم و حضور میهمانان با مشکلی مواجه نشوید. آمادگی کامل باعث می‌شود که مراسم بهتر و آبرومندانه‌تری برگزار کنید. بی‌نظمی و بی‌برنامگی می تواند باعث نارضایتی میهمانان و همچنین خانواده متوفی باشد.

 

مهمترین کارهایی که در بهشت زهرا باید انجام دهید

 

همانطور که گفتیم برنامه ریزی مهمترین کاری است که باید انجام گیرد تا همه کارها مطابق برنامه و با نظم و ترتیب زیادی انجام شود. به طور مثال برای متوفیانی که در خارج از کشور فوت کرده و برای تدفین به ایران آورده می‌شوند و یا متوفیانی که از شهرهای دیگر و با هواپیما به تهران فرستاده می‌شوند، ترخیص متوفی از فرودگاه یکی از کارهای مهم است که مراحل اداری داشته و باید به موقع  انجام شود، معمولا این کار یک روز قبل از مراسم تدفین انجام می‌گیرد. بهتر است این کارها را به لحظه آخر موکول نکنید.

 

مراسم تطهیر و تغسیل

 

اولین مراسمی که در بهشت زهرا برگزار می شود مراسم تطهیر و تغسیل میت است. معمولا بعد از انجام این مراسم متوفی برای تدفین به قطعه مورد نظر ارسال می شود که باید با آمبولانس حمل متوفی هماهنگی های لازمه انجام گیرد. همچنین برای عزیزانی که قرار است در محل دیگری به جز بهشت زهرا مثلا امامزاده ها یا شهر دیگری به خاک سپرده شوند اجاره آمبولانس حمل متوفی باید با هماهنگی‌های قبلی انجام گیرد.

 

لوازم مورد نیاز برای مراسم ترحیم و تدفین

 

مهمترین کاری که در این مرحله باید انجام شود تهیه کردن لوازم مهم و ضروری این بخش از مراسم است که عموما شامل موارد زیر می شود:

 

اجاره صندلی و سایبان بهشت زهرا

 

اجاره صندلی و سایبان می تواند مراسم راحت تری را برای شما شکل دهد. به ویژه در شرایط جوی مثل آفتاب شدید یا بارندگی استفاده از چنین امکانی کار را برای پذیرایی کردن و حضور در مراسم به مراتب راحت تر می سازد. معمولا در بهشت زهرا مکان‌هایی برای کرایه صندلی و سایبان وجود دارد که می توانید از امکانات آنها استفاده کنید.

چنین مکان هایی سیستم صوتی و مداح نیز جهت برگزاری مجالس ارائه می کنند، پس نیازی نیست که برای اجاره سایبان و صندلی نگرانی داشته باشید. معمولا هزینه کرایه صندلی و سایبان بهشت زهرا بستگی به تعداد صندلی‌ها و سایبانی که سفارش می‌دهید و مدت زمان کرایه شما بستگی خواهد داشت.

 

خدمات پذیرایی مراسم ترحیم

 

به شکل عمومی وسایل پذیرایی مراسم ترحیم شامل موارد زیر است:

در گذشته نه چندان دور تمام این موارد از قبل در منزل تهیه شده و در روز مراسم برای پذیرایی استفاده می شد اما در سال های اخیر استفاده از باکس‌های مخصوص پذیرایی کار را بسیار راحت کرده است و همچنین استفاده از خرما و حلوا مراسم ختم به صورت آماده با تزئینات عالی و کیفیت بالا کار را برای پذیرایی از میهمانان در چنین مراسمی بسیار ساده تر ساخته است. پذیرایی غذا نیز در سالن‌ها و هتل‌ها انجام می‌گیرد، فقط کافی است که از قبل با یکی از سالن های پذیرایی برای سفارش غذا هماهنگ کرده باشید، بعد از مراسم می توانید میهمانان را به محل مورد نظر برده و پذیرایی را انجام دهید.

 

خرید قبر و سنگ قبر

 

یکی دیگر از کارهایی که در مراسم تدفین انجام می‌گیرد خرید قبر است، البته در اکثر موارد برای مراسم چهلم باید سنگ قبر نیز خریداری شده باشد. خرید سنگ قبر را می‌توانید در همان بهشت زهرا و سنگ فروشی‌هایی که در مسیر آن قرار دارند انجام دهید. هزینه سنگ قبر معمولا به مواردی چون نوع سنگ قبر، ابعاد و مدل و همچنین میزان حکاکی‌های روی آن دارد. در ایران انواع سنگ قبر رایج، معمولا سنگ‌های گرانیت و مرمر است که در دو رنگ سیاه و سفید ارائه می شوند. سنگ های وارداتی مرمر یا گرانیت قیمت بسیار بالایی دارند و معمولا از سنگ‌های با کیفیت داخلی برای سنگ قبر استفاده می شود.

 

تاج گل تسلیت

 

تاج گل و گل آرایی نیز بخشی از مراسم تدفین و ترحیم است که باید به آن توجه کنید. تاج گل معمولا در ابعاد مختلف تهیه می شود و ممکن است از گل های طبیعی یا مصنوعی در تهیه آنها استفاده شده باشد. هزینه‌ای که برای تاج گل یا گل آرایی مجلس ختم باید بپردازید بستگی به بزرگی و تعداد تاج گل، تعداد گل ها و نوع آنها خواهد داشت. تاج گل یا دسته گل های مخصوص ترحیم را می‌توانید از گل فروشی های مستقر در بهشت زهر یا مسیر ورودی آن تهیه کنید.

 

بنر تسلیت

 

چاپ بنرهای بزرگ از عکس متوفی یا بنرهای تسلیتی یکی دیگر از خدماتی است که در مراسم ختم و ترحیم ارائه می شود. این بنرها از جنس پلی استر تهیه می شوند که عکس یا نوشته های مورد نظر به صورت رنگی یا سیاه و سفید روی آنها پرینت گرفته می‌شود.

 

سخن پایانی

برگزاری مراسم ختم اگرچه کار سخت و چالش برانگیزی است که در شرایط بسیار سختی از نظر روحی باید انجام گیرد، با این حال در صورتی که برنامه ریزی‌های لازم را در نظر داشته باشید می‌تواند به شکل آبرومندانه و مناسبی برگزار شود. یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید استفاده از خدمات برگزاری مجالس و مراسم است که کار را برای پذیرایی و انجام مراسم بسیار راحت‌تر می‌سازد.

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش