صفر تا صد خدمات تدفین و ترحیم در سراسر کشور

 

لیست کارهای مراسم تدفین

 

مراسم تدفین و ترحیم از جمله مراسمی است که برای درگذشت عزیزان برگزار می شود. معمولا در چنین مراسمی میهمانان بسیاری حضور دارند. به همین دلیل است که تلاش می شود این مراسم آبرومندانه و با کیفیت بالا برگزار شود. با این حال شرایط روحی نامناسب و شوک ناشی از این رخداد باعث می‌شود که مدیریت و کنترل مراسم کار چالش برانگیزی باشد.

برای این که بتوانید چنین مراسمی را به خوبی مدیریت کنید نیاز است که نسبت به کارهایی که باید در این مراسم انجام دهید آگاهی لازم را داشته باشید.

 

 

کارهایی که باید در مراسم ترحیم انجام دهید

 

بهتر است همه کارهایی که باید در مراسم ترحیم و تدفین انجام شود را قبل از برگزاری مراسم برنامه‌ریزی کنید. در این صورت است که بی‌نظمی‌های احتمالی بسیار کمتر می شود و مراسم به شکل آبرومندانه‌تری برگزار می‌شود. توصیه این است که از خدمات موسساتی که خدمات تشریفات و انجام میزبانی مراسم را ارائه می‌دهند استفاده کنید. با این حال اگر قصد چنین کاری را ندارید همه کارهایی که باید انجام شود را فهرست کنید و از یک دوست یا یکی از  آشنایان مورد اعتماد بخواهید تا مسئولیت انجام کارها را بر عهده گیرد. معمولا کارهایی که باید در مراسم تدفین و ترحیم انجام گیرد به این شرح است:

  • مراسمات و امور قبل از تشییع و تدفین
  • تشریفات تشییع ، خاکسپاری و مراسمات کنار مزار
  • مراسمات یادبود که شامل مراسم شام غریبان، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد می‌شود

 

مراسم قبل از تشییع و تدفین

 

یکی از کارهایی که باید در این مراسم انجام گیرد هماهنگی با آمبولانس حمل متوفی است. به ویژه در مواردی که شخص متوفی قرار است در جایی خارج از محیط بهشت زهرا مثلا اماکن مقدسه یا شهرهای دیگر به خاک سپرده شود. همچنین هماهنگی امور مربوط به ترخیص متوفی از فرودگاه برای افرادی که اجساد آنها از شهر یا کشور دیگر با هواپیما به تهران فرستاده می‌شود نیز از جمله مواردی است که قبل از تشییع و تدفین با آن مواجه می شوید.

 

تشریفات خاکسپاری و مراسم کنار مزار

 

مراسمی که در زمان خاکسپاری در کنار مزار برگزار می‌شود به این شرح است:

 

- کرایه صندلی و سایبان

از جمله کارهایی که در روز خاکسپاری یا مراسم ترحیم انجام می گیرد، کرایه صندلی و سایبان است. این کار باعث منظم برگزارتر شدن مراسم شده و همچنین آسایش و راحتی میهمانان را در شرایطی مثل آفتاب شدید، بارندگی و... فراهم می‌کند. هزینه  کرایه صندلی و چادر بستگی به تعداد صندلی و چادرها و همچنین مدت زمان کرایه خواهد داشت.

 

- تهیه سیستم صوتی و مداح

برای برگزاری مراسم تدفین و ترحیم نیاز به سیستم صوتی و مداح دارید که می‌توانید آنها را از اماکن مشخص شده در بهشت زهرا تهیه کنید.

 

- پذیرایی و تشریفات

این بخش مهمترین قسمت تشریفات در مراسم ترحیم یا تدفین است. معمولا برای پذیرایی در مراسم ترحیم  وسایل پذیرایی چون خرما و  حلوا ترحیم، میوه‌ها، نوشیدنی های مناسب فصل و... استفاده می شود. می‌توانید با دریافت خدمات موسسات برگزار کننده تشریفات مراسم ترحیم بهترین اسباب و وسایل پذیرایی را در اختیار داشته باشید. ضمن این که در اکثر این موسسات مهماندار نیز جهت پذیرایی از میهمانان در اختیار شما قرار داده می‌شود.

استفاده از چنین خدماتی باعث برگزاری مراسم آبرومندانه تر و همچنین با نظم  و انضباط بیشتر در پذیرایی می شود که می تواند مراسم باشکوهتری را برای شما رقم بزند.

 

- تاج گل و گل آرایی

معمولا در مراسم تدفین یا ترحیم استفاده از تاج گل تسلیت و یا گل آرایی محل پذیرایی مرسوم است. بنابراین تهیه تاج گل یا گل آرایی نیز بخشی از کارهایی است که باید انجام گیرد. شما می‌توانید تاج گل را از گل فروشی های مستقر در بهشت زهرا یا مسیر ورودی آن تهیه کنید. هزینه تاج گل یا گل آرایی بستگی به مواردی چون بزرگی و ابعاد تاج گل، تعداد گل‌ها و نوع گل های به کار رفته در آن خواهد داشت.

ضمن استفاده از گل های طبیعی امکان استفاده از تاج گل‌های مصنوعی نیز وجود دارد که به صورت کرایه‌ای در اختیار خانواده متوفی قرار داده می‌شود. بسیاری از موسسات خیریه نیز چنین تاج گل هایی دارند که می‌توانید با خرید آنها در انجام امور خیریه این موسسات شریک باشید.

اگر از خدمات تشریفات مجالس استفاده می‌کنید نیز تهیه تاج گل و گل آرایی برعهده آنها است و دیگر لازم نیست که شما نگران انجام این کارها باشید.

 

بنر تسلیت

 

یکی دیگر از کارهایی که باید به فکر انجام آن در روز مراسم تدفین و ترحیم باشید، چاپ بنرهای تسلیتی است. این بنرها که عموما شامل تصویر شخص متوفی است در مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرند همچنین بنرهای تسلیتی را بسیاری از دوستان و اقوام نیز در محل زندگی یا کار شخص متوفی جهت ابراز همدردی و عرض تسلیت نصب می‌کنند. هزینه این بنرها بسته به ابعاد و بزرگی و همچنین کیفیت چاپ متغیر است.

 

خرید سنگ قبر

 

معمولا در مراسم چهلم متوفی سنگ قبر نصب می شود. بنابراین تا آن زمان فرصت دارید که برای خرید سنگ قبر اقدام کنید. انواع سنگ قبر در  ایران شامل سنگ های گرانیت و مرمر می شود. سنگ‌های گرانیت و مرمر سیاه و سفید برای سنگ قبر بیشتر رواج دارد. هزینه سنگ قبر نیز به مواردی چون نوع سنگ، ابعاد، مدل سنگ قبر و همچنین میزان حکاکی روی آن بستگی دارد، در حال حاضر استفاده از دستگاه‌های CNC برای حکاکی روی سنگ ها کار را برای سنگ تراشان بسیار آسان تر ساخته و از طرفی هزینه های مربوط به این بخش را نیز کاهش داده است.

فروشگاه اینترنتی ختم و ترحیم

کلام آخر

 

مهمترین نکته برای برگزاری یک مراسم آبرومندانه و با شکوه برنامه ریزی و اجرای منظم آن است. اگر می توانید برای برگزاری چنین تشریفاتی برنامه ریزی کنید کار شما ساده تر است اما اگر نمی توانید و یا شخصی را در اختیار ندارید که مدیریت کارها را برعهده بگیرد، استفاده از خدمات موسساتی که خدمات میزبانی و تشریفات مراسم ترحیم را به عهده دارد کار را برای شما به مراتب آسان تر و مقرون به صرفه تر خواهد کرد. ضمن این که مراسم با شکوه و آبرومندانه‌تری نیز خواهید داشت.

 

> اولین کارها بعد از مرگ عزیزان چیست؟

 

بهشت یار مشاور شما در تمامی مراحل 02191018839

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش