ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی و فرودگاه های سراسر کشور

 

ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی

 

وفات هرکس اعم از ایرانی یا خارجی و همچنین ولادت طفلی که مرده به دنیا آمده یا بلافاصله پس از ولادت بمیرد باید به مامور یا نماینده ثبت احوال اعلام شود. وفات  ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به نزدیکترین ماموران کنسولی ایران یا به سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود وفات ایرانیان و خارجیان ساکن کشور را ماموران و نمایندگان ثبت احوال و وفات ایرانیان در خارج از کشور را بر حسب محل اعلام ماموران کنسولی ایران یا ماموران و یا نمایندگان ثبت احوال ثبت می کنند.

وفات باید در سند ثبت وفات و همچنین در دفتر ثبت کل وقایع در صفحات مربوط به در گذشته و پدر و مادر او و شناسنامه متوفی ثبت و امضاء و مهر گردد. وفات خارجیان پس از ثبت به شهربانی محل اعلام می شود و یک نسخه گواهی به سازمان ثبت احوال کشور فرستاده خواهد شد که به وزارت امور خارجه ارسال گردد.

توجه– گواهی وفات به هر شخصی که درخواست کند تسلیم می گردد. 

 

به استناد متن فوق از قانون ثبت احوال، بستگان متوفی با در دست داشتن مدارک لازم، میتوانند اعلام فوت متوفی را به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی اعلام و ثبت نمایند.  ثبت فوت در نمایندگیها و حمل جنازه دو مقوله جدا از هم ولیکن مرتبط به یکدیگر میباشند.

جهت آگاهی هموطنان عزیز در خصوص چگونگی ثبت فوت و حمل جنازه نکات مهم به شرح زیر بیان میگردد:

 در صورت حضور بستگان متوفی در محل فوت و ارایه مدارک، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران میبایست جهت صدور مدارک لازم برای ثبت و ارسال جنازه به ایران سریعا اقدام نمایند. مدارک و اقدامات ذیل جهت انتقال جسد به ایران لازم میباشد:

مدارک شناسایی:

- کپی و اصل تمام صفحات مدارک شناسایی در خواست کننده انتقال جسد

- اصل شناسنامه متوفی و همسر

- اصل گذر نامه ایرانی متوفی

- کارت شناسایی ملی متوفی

 

مدارک محلی اعلام فوت و مراحل اخذ مجوز های محلی جهت انتقال جسد به ایران:

 

- اصل گواهی فوت، صادره از بیمارستان همراه با دلیل فوت.

- اصل گواهی فوت در کشور مبداء صادره از مقامات قضایی و یا اداری با ذکر دلیل فوت.

- در صورت نیازاصل گواهی پزشکی قانونی و گزارش پلیس محلی در تایید آن جهت اتباع ایرانی که بطور غیر طبیعی فوت نموده اند.

- گواهی بهداشت جسد مبنی بر عاری بودن از امراض مسری و یا واگیردار (در صورت وجود امراضی نظیر ایدز و یا هپاتیت نیاز به استعلام و درخواست مجوز لازم حمل از ایران میباشد.)

در صورت درخواست نمایندگی جمهوری اسلامی، همراهان متوفی ملزم به ترجمه مدارک فوق میباشند.

در عین حال شما میبایست مبتنی بر قانون کشوری که در آن زندگی میکنید جهت تهیه تابوت مناسب برای حمل هوایی، مومیایی خفیف جنازه متوفی جهت آماده سازی آن برای حمل هوایی و همچنین دریافت اجازه نامه های حمل هوایی جسد ازمقامات محلی،  اقدام نمایید. نحوه اجرای این مرحله در هر کشور متفاوت میباشد.

 

مدارک تکمیلی در سفارتخانه و یا نمایندگی جمهوری اسلامی و ارایه مدارک فوق الذکر:

 

- فرم تکمیل شده برای ثبت فوت در نمایندگی ها و سفارت های جمهوری اسلامی در کشور مبدا

- ارایه تمامی مدارک شناسایی ذکر شده به پرسنل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران

- ارایه تمامی مدارک ذکر شده محلی مربوط به گواهی فوت متوفی 

- ارایه مجوز از سوی مقامات محلی ذی ربط جهت حمل جنازه متوفی به ایران

 

در این مرحله همراهان و بستگان  متوفی میبایست نسبت به استعلام نرخ جهت انجام امور گمرکی، فرودگاهی و همچنین حمل جنازه متوفی اقدام نمایند و نسبت به حمل جنازه متوفی به فرودگاه اقدام نمایند. در تمامی مراحل یک نسخه از تمامی مدارک  چه بصورت اسکن شده و یا کپی، بهمراه داشته باشید. ( انجام تمامی امور ترخیص با بهشت یار)

پس از صدور بارنامه میبایست یک نسخه از آن به نمایندگی جمهوری اسلامی، جهت تکمیل مدارک برده شود. بعد از تایید  کلیه مدارک و بارنامه صادره،  گذرنامه و کارت ملی متوفی باطل و سوراخ شده و با سایر مدارک و مجوزهای نمایندگی جمهوری اسلامی، به شما عودت داده میشود. شما میبایست این مدارک را به نماینده شرکت هوایی جهت الصاق به مدارک بار، تحول دهید.

جنازه متوفی در اسرع وقت و طبق رزرو اعلامی از سوی پرسنل این شرکت به ایران ارسال خواهد شد.

 ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی

با توجه به اینکه فوت هر فردی تبعات قانونی و اداری مانند: ارث، تدفین در محل و یا حمل جسد به ایران را به دنبال دارد، لذا به کلیه هموطنان توصیه می‌گردد برای کمک به انجام مراحل کاری در این خصوص مراتب را به اطلاع نزدیکان متوفی یا شرکت بهشت یار در محل فوت و یا ایران برسانند. 

هزینه حمل جسد به وزن آن، ایرلاین حمل کننده و مسیر پروازی که طی می کند بستگی دارد و با توجه به تشریفات خاصی که برای آن صورت می گیرد، معمولا نرخ آن متفاوت با نرخ محموله های معمولی می باشد. برای اطلاع از نرخ حمل می توانید با شماره های شرکت تماس حاصل نموده و یا به بخش در خواست حمل مراجعه نمایید.

در صورت فوت اتباع ایران در خارج از کشور، بنا به درخواست بستگان متوفی و تقبل هزینه‌های مربوطه نسبت به حمل جسد به ایران، اقدامات لازم توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به عمل می‌آید. در صورتیکه بستگان متوفی در ایران سکونت داشته باشند، می‌توانند به اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه مراجعه و تقاضای حمل جنازه را بنمایند.

 

ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی

 

برای ترخیص متوفی از فرودگاه امام خمینی تهران و سایر فرودگاه ها و ارسال به شهرستان میتوانید با کارشناسان بهشت یار تماس بگیرید.

مدت زمان ترخیص متوفی (میانگین 5 ساعت)

982191018839+ تلفن تماس

09914539663  واتساپ    

 

هنگام ارسال متوفی از خارج از کشور،  شرکت هوایی مذکور نام تحویل گیرنده را در مدارک ارسالی همراه با متوفی درج میکند و میبایست خود آن فرد و یا وکیل قانونی (وکالت نامه) نسبت به ترخیص از فرودگاه اقدام نمایند.

توجه: حتما در مدارک ارسالی علت فوت با جزئیات در کنسولگری ایران در آن کشور درج و به زبان فارسی ترجمه شود تا در مراحل ترخیص متوفی خللی ایجاد نشود.

سپس به فرودگاه قسمت بارنامه مراجعه و مدارک ارسالی همراه با متوفی را دریافت میکنید و سپس فیش بارگیری، انبارداری، عوارض و مالیات را پرداخت و به ایرلاین مستقر در فرودگاه مراجعه میکنید.

پس از تاییدیه مدارک به پلیس مرزی مراجعه و مدارک خود را تحویل میدهید و پس از آن به بهداشت مرزی برای تایید علت فوت مراجعه و مدارک نهایی را دریافت میکنید و پس از آن به گمرگ تجاری حوزه 2 مراجعه میکنید.

پس از درج اطلاعات و تماس با آمبولانس، متوفی به شهرستان یا بهشت زهرا تهران ارسال میشود.

 

آیا امکان ارسال مستقیم متوفی از فرودگاه به شهرستان وجود دارد؟

 

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
ehsan گفت:
سلام
چقدر این مطالب مربوط به ترخیص متوفی از فرودگاه رو کامل گذاشتید
من از این مطالب استفاده کردم و با خوندن مطالب شما به راحت تونستم ترخیص کنم برادرم رو از فرودگاه امام خمینی
ممنون که این نکات و مطالب رو در اختیار ما گذاشتید
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش